در گفتگو با معلم خاورشهری:

ارتقاء کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی، خواسته معلمان در آموزش مجازی

شهرری(پانا)- معلمان همواره الگویی هستند تا محبت، مهرورزی و حس خوب انجام کار خیر در مردم دوباره شکوفه بزند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی، خواسته معلمان در آموزش مجازی

عطیه تقوی معلم مدرسه حدیث‌کساء آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در گفت و گو با پانا گفت: ۱۹ سال سابقه خدمت در ناحیه یک شهرری در شهرک خاورشهر را دارم، در این سال‌ها پایه‌های دهم تا دوازدهم را تدریس کرده‌ام و در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی درس داده‌ام و در حال حاضر در مدرسه حدیث‌کساء مشغول به کار هستم.

او در مورد کمک‌های خیر‌خواهانه انجام شده به دانش‌آموزان اظهار کرد: کارهای خیر‌خواهانه نیازی است که لازم است در همه جا و برای همه انسان‌های مظلوم‌ و محتاج انجام شود، اما مطمئن هستم اهداف تمام انسان‌های خیر برای کمک‌رسانی، ابتدا رضایت خداوند متعال و سپس کمک به همنوعان در هر کجای سرزمین ایران اسلامی است. در این دوران کرونا و شرایط سخت اقتصادی، کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی انجام شده با کمک تمام اولیا مدرسه و دبیران انجام شده و بنده ‌نیز در این برنامه خیر درحد توان کمک می‌کنم.

او در خصوص‌تدریس مجازی اظهار کرد: آموزش در فضای مجازی به دلیل مشکلاتی که دارد با آموزش حضوری کاملا فرق دارد و ترجیح همه‌ دبیران، تدریس بصورت حضوری است؛ چرا که اولین اتفاقی که در کلاس می‌افتد از لحاظ عاطفی، معلم با بچه‌ها ارتباط چهره به چهره برقرار می‌کند که این امر در فضای مجازی برای من معلم انجام‌شدنی نیست، پس آن ارتباط عاطفی برقرار نمی‌شود.

معلم مدرسه حدیث‌کساء ناحیه یک شهرری عنوان کرد: تجربه تدریس در ایام کرونایی، برای من هم مزایا و هم معایبی داشته است، مزیت از این لحاظ که محدودیتی که برای معلم به وجود آمد باعث شد فعالیت‌های خارج از حوزه فضای‌حقیقی را بیشتر درک کنیم و بیشتر از قبل آگاهی کسب کنیم و آموزش‌های متفاوتی را ببینیم و دنبال خیلی از مسائل مهم در ارتباط با آموزش و پرورش برویم، هر چند در فضای آموزش حضوری نیز در پژوهش‌ها و آموزش‌ها کارهای زیادی انجام داده بودم، ولی این محدودیت باعث تلاش مضاعف در من شد.

او افزود: کار در فضای‌مجازی برای ما دبیران بسیار سخت است، مثل تهیه فیلم‌های آموزشی با محدودیت زمانی که ارسال آن با مشکلاتی همراه است، یا تدریس مجازی که با صوت یا تصویر مطالب درسی یا تهیه جزوه و کلیپ که وقت زیادی را از دبیر می‌گیرد و نسبت به قبل فعالیت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد. زمان آموزش نسبت به قبل فرق کرده است، ارتباط دبیر با دانش‌آموز از لحاظ عاطفی کمتر شده، به علاوه اینکه یادگیری و آموزش برای دانش‌آموزان در فضای آموزشی مجازی سخت‌تر شده است و این مسأله قابل لمس است.

عطیه تقوی در مورد انتظار خود از مسئولان آموزش‌ و‌ پرورش گفت: تمامی همکاران‌ من انتظار دارند محدودیت‌های موجود برطرف شود و فضای مناسب تدریس بیش از پیش مهیا باشد، هرچند زحمات زیادی در این ایام صورت گرفته ولی قطع و وصل شدن اینترنت و ارسال نشدن مطالب در فضای آموزشی در زمان تدریس، مشکلاتی را برای معلم ایجاد می‌کند. علاوه بر اینکه تعدادی از دانش‌آموزان با نداشتن موبایل و گوشی مناسب، نمی‌توانند آموزش درست ببینند و از آموزش عقب مانده‌اند.

خبرنگاردانش‌آموز: زهرا جیریائی شراهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار