آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و صعب‌العلاج علیه ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا)- قائم مقام حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به هزار و 830 نفر از بیماران خاص و صعب ‌العلاج در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و صعب‌العلاج علیه ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، امیرحسین علویان اظهار کرد: مطابق دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به تعدادی از بیماران خاص و صعب ‌العلاج (دیالیز، تالاسمی و..) از روز گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز شد و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مطابق سند ملی واکسیناسیون در این مرحله بیماران خاص و صعب‌العلاج (دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و... ) که بالای 18 سال هستند بر علیه ویروس کرونا توسط واکسن چینی سینوفارم واکسینه خواهند شد.

قائم مقام حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: تعداد کل بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از 5 هزار نفر است که در این مرحله هزار و 830 نفر از آنان بر علیه کووید 19 واکسینه می شوند.

علویان افزود: در اولین روز از انجام واکسیناسیون بیماران خاص و صعب‌العلاج در زاهدان 70 نفر از این عزیزان واکسینه شدند، همچنین جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع و رعایت فاصله اجتماعی واکسیناسیون در شهر زاهدان در سه بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، بیمارستان خاتم الانبیا(ص) و بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) صورت پذیرفت.

وی یادآور شد انجام واکسیناسیون به هیچ عنوان به منزله ایمن کامل نیست و تا واکسینه شدن کل جامعه باید از شدت گرفتن موج شیوع کووید-۱۹ با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پیشگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار