غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به 46 برابر حد مجاز رسید

زاهدان (پانا)- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد توده گرد و غبار که از اواخر شب گذشته وارد زاهدان شده، سبب شد تا بیشینه غلظت ذرات معلق با اندازه 10 میکرون در هوای این شهر، بامداد امروز به 7169 میکروگرم بر مترمکعب معادل 46.5 برابر حد مجاز برسد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به 46 برابر حد مجاز رسید

محسن حیدری در گفت وگو با پانا اظهار کرد: این توده گردوغبار همچنین شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی زاهدان را نیز به 800 متر کاهش داد.

وی افزود: هم اکنون قدری از غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان کاسته شده و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر به 4000 متر بهبود یافته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار شب گذشته زاهدان در نتیجه وزش باد شدید در مناطق شمالی استان است که به تدریج به عرض های پایین تر نفوذ کرده است.

حیدری اضافه کرد: وزش باد شدید از اواخر وقت دیروز در شمال استان آغاز شده و تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی تصریح کرد: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در مناطق شمالی استان را به شدت کاهش داد به طوریکه بر اساس گزارش ها، برای ساعاتی رفت و آمد در محور زاهدان-به زابل نیز مختل شد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار شعاع دید افقی در فرودگاه زابل را نیز به 1500 متر کاهش داد و سبب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر نیز شد.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز و فردا نیز وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی نقاط توفان گرد و خاک در پنج شهرستان شمالی استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود گرد و غبار ناشی از این باد امروز و فردا نیز به عرض های پایین تر و نوار شرقی استان نفوذ کند و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همانطور که انتظار می رفت با نفوذ جریانات شمالی به استان دمای هوا نیز امروز در برخی نقاط تا بیش از 10 درجه سلسیوس کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار