نخستین برف بهاری خراسان شمالی را سفیدپوش کرد

بجنورد(پانا) - بارش نخستین برف بهاری ارتفاعات استان خراسان شمالی را سفید پوش کرد و با کاهش هفت تا ۱۴ درجه ای هوای زمستانی را به خطه از شمال شرق کشور برگرداند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نخستین برف بهاری خراسان شمالی  را سفیدپوش کرد

به گزارش ایرنا، هم اکنون بارش برف و باران که با باد شدید و کاهش محسوس دما همراهی می شود، اکثر شهرستان های استان خراسان شمالی را در برگرفت و باعث نگرانی باغدارانی شد که در سال گذشته نیز تجربه تلخ برف و یخبندان و خسارت به سردرختی را دارند، شد.
براساس پیش بینی هواشناسی ناپایداری جوی در استان خراسان شمالی تا 24 ساعت آینده همچنان ادامه خواهد داشت.
اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز گذشته اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی به این استان از شنبه شب ( شب گذشته هفتم فروردین ) دمای هوا بین هفت تا ۱۴ درجه سردتر می شود و این دما در برخی از شهرهای این استان به زیر صفر خواهد رسید.
براساس این گزارش وضعیت ناپایدار جوی استان خراسان شمالی تا بامداد روز دوشنبه نهم فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن از سمت غرب از میزان ناپایداری ها کاسته می شود.

پلیس راه استان خراسان شمالی نیز به دنبال بارش برف و کولاک شدید تردد خودروهای سنگین موسوم به کشنده (تریلی) را در محورهای برفگیر و گردنه ها تا اطلاع ثانونی ممنوع اعلام کرد.
فرمانده پلیس راه این استان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای برفگیر را دارند ضمن توصیه به عدم تردد غیر ضرور از آنها خواست تا خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
این دومین برف و کولاک و ناپایداری جوی در دو هفته اخیر است که استان خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار دارد و باعث نگرانی کشاورزان به خصوص باغداران این خطه شمالشرق کشور شد که در سنوات گذشته نیز براثر سرمایه زدگی دچار ضرر و زیان شدند.
براساس این گزارش در برف و کولاک و یخبندان اواخر اسفندماه سال گذشته ( 25 اسفند) به 31 هزار هکتار از اراضی باغی و کشتزارهای استان خراسان شمالی خسارت زد که میزان ارزش ریالی این خسارت ها بیش از 137 میلیارد تومان اعلام شد.

خراسان شمالی بیش از ۳۴۴ هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار