افزایش ۳ برابر حجم تولیدات محصولات کشاورزی گلستان

گلستان(پانا)- استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت کشاورزی، مرزی و زیرساختی این استان گفت که حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه بخش‌های مختلف، جزو اولویت همیشگی گلستان است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳ برابر حجم تولیدات محصولات کشاورزی گلستان

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده و نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استان اظهار داشت: حجم تولید محصولات کشاورزی گلستان از سه میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از پنج میلیون تن در حال حاضر رسیده وهمچنین حجم آبخیزداری ۳۱۰ هزار هکتاری استان در طول دولت تدبیر و امید بیش از ۲ برابر شده است.

وی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در حالی است که کشور پنج سال از ۷.۵ سال گذشته را در تحریم گذرانده و سهم نفت در بودجه ۹۹کمتر از ۱۰ درصد بود.

استاندار به وضعیت صادرات استان اشاره کرد و افزود: سهم گلستان در صادرات به نسبت کل کشور به دلیل مشکلات موجود درزیرساخت های دریایی، هوایی، ریلی و زمینی بسیار کم بوده و باید تلاش شود تا مشکلات این بخش برای رونق صادرات کالا حل شود.

به گفته حق شناس امسال به دلیل نیاز داخلی و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از محصولات گلستان امکان صادرات نداشت که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری در حوزه رونق صادرات کالا استان ایجاد شود.

طبق گزارش اخیر حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان امسال با وجود شیوع ویروس کرونا، ۱۰۰ میلیون دلارکالا از گمرکات استان به ۳۱ کشور دنیا صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار