آتنا نوروزی*

همیشه سبز باشیم

شیراز (پانا) - روز های آخر سال که همه در پی تدارک عید و سفره هفت سین هستند، افراد با حوصله خودشان دست به کار می‌شوند و با کاشت سبزه هنر خودشان را به تماشا می گذارند.  برخی هم  ترجیح می دهند از سبزه های آماده در بازار استفاده کنند، در این میان افرادی هم هستند که هر سال  تلاش خودشان را می کنند از سبزه ای که خود کاشته اند استفاده کنند ولی در نهایت به دلیل سبز نشدن آن ، دست به دامان سبزه های آماده می شوند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
همیشه سبز باشیم

کاشت سبزه یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان باستان بوده است که هنوز هم پای ثابت سفره‌های هفت سین است. سبزه نماد تولد و زایش دوباره است اما واقعیت تلخی پشت این شادابی و سر زندگی نهفته شده است.
اگر هر یک از 24 میلیون و 185هزار ‪ و 133خانوار ایرانی حدود 200 گرم گندم برای سفره هفت سین خریداری کنند نزدیک به 4هزار و 833 تن گندم برای سبزه عید مصرف می‌شود. سبزه‌هایی که تنها تا سیزده بدر عمر می‌کنند و سپس میهمان سطل زباله می‌شوند.
در حالی که می‌توان به جای گندم ازهسته مرکباتی مثل نارنج، پرتقال استفاده کنیم و درروز سیزده بدر آن را در باغچه خانه یا طبیعت بکاریم که به توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست هم کمک کنیم. با این کار می توانیم همراه با طبیعت همیشه سبز باشیم.

*خبرنگار دانش‌آموز پایه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار