امام جمعه شهرستان شیروان:

یکی از اهداف مراکز نیکوکاری، شناسایی محرومان محله و امدادرسانی دقیق و سریع به آنان است

شیروان(پانا)- جلسه مرکز نیکوکاری مسجد امام سجاد(ع) محله جنت با حضور امام جمعه شیروان و اعضای هیئت امناء برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف مراکز نیکوکاری، شناسایی محرومان محله و امدادرسانی دقیق و سریع به آنان است

حجت الاسلام و المسلمین حسین تکمیلی در این جلسه گفت: نظر اسلام عزیز در رابطه با موضوع نیکوکاری این است که مردم هر محله، نیازهای محرومین و نیازمندان واقعی منطقه خود را شناسایی کرده و به آنان کمک نمایند و لذا هرچند کمک ها به سمت مراکز نیکوکاری بیاید و توزیع شود ارزشمندتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی مبنی بر تاکید کمک به دیگران داریم افزود: انسان مومن و کامل کسی است که نسبت به اطرافیان خود بی تفاوت نباشد و به سمت کارگشایی و حل اختلاف دیگران بروند و اگر کسی به فکر دیگران نباشد مسلمان نیست و باید در اسلام و ایمان خودش شک کند و لذا باید برای کمک به یکدیگر همراه و همگام شویم.

امام جمعه شهرستان شیروان در ادامه گفت: در انجام اعمال عبادی اسلام، ۵۰ درصد ایمان افراد، اختصاصی است و به فعالیت در محیط اجتماعی آنان بستگی دارد و همچنین اسلام در هر کجا که امر به نماز کرده، امر به زکات هم که مقصود همان صدقات است نیز به آن اشاره داشته و قالب زکاتی که در قرآن ذکر شده، منظور کمک به دیگران و دستگیری از دیگران می باشد و لذا ایمان کامل، در عبادت فردی و هم جمعی( هم اهل نماز و هم اهل زکات) بودن است.

تکمیلی با اشاره به اینکه در مراکز نیکوکاری فقط به فکر تهیه بسته های معیشتی نباشیم گفت: مراکز نیکوکاری باید به عنوان حَکَمِ محلات شکل بگیرند و در آن بزرگترها، ریش سفیدها و معتمدین برای حل اختلاف و رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به افراد نیازمند کمک کرده و در کارهای خیر هم پیشگام شوند و همچنین با واسطه گری برای امر مبارک ازدواج که امری معروف مغفول است می توانند در شکل گیری یک زندگی جدید اقدام های خوبی را انجام دهند.

وی افزود: البته همه این ها باید در مسجد و با محوریت امام جماعت انجام بگیرد و در خط ولایت باشد و لذا روحانی در مسجد، تنها به عنوان امام جماعت نیست بلکه به عنوان امام محله نیز محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: در زمان قدیم، اکثر مشکلات، با میانجیگری ها حل می شد اما متاسفانه یک مقدار زمانه جدید، زمانه بی مهر شده و صلح، سازش، گذشت و میانجی گری ها از بین رفته است و الان باید اکثر مشکلات با مراجعه به دادگستری ها حل شود.

تکمیلی در پایان با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های خیرین نیک اندیش و هیئت امنای مرکز نیکوکاری مسجد امام سجاد(ع) محله جنت افزود: مرکز نیکوکاری مسجد امام سجاد(ع) به برکت همین مسجد خدمات بسیار خوبی دارد و یکی از مراکز فعال این شهرستان محسوب می شود و لذا از همه خیرین عزیز تقاضا داریم که کمک حال این مراکز باشند تا این مراکز خدمات و رسالت بسیار خوب و ارزشمند خود را به نحو احسن انجام بدهند.

امام جماعت مسجد سجادیه(ع) نیز گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته، این مسجد و مرکز نیکوکاری، یکی از مساجد و مراکز فعال در سطح استان و شهرستان است و توانسته است با نمازگزاران محترم، اعضای پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امناء در تعامل کامل باشند.

حجت الاسلام حسینعلی قنبرزاده با طرح این سؤال که آیا جزو مساجد فعّال هستیم یا نه؟ افزود : باید ببینیم در اسلام چه توقعی از مسجد است؟ و در روایات هم چه شاخصه هایی برای آن مطرح شده است؟ و لذا می بینیم که در برخی شاخصه ها، هنوز فاصله زیادی داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه هیئت مذهبی مسجد بسیار فعّال است و با مشورت بزرگان و با شور جوانان، اقامه نمازهای جماعت، جشن ها، اعیاد و سایر برنامه ها به نحو احسن برگزار می‌شود گفت: توجه به نیازمندان محله نیز رصد می‌شود و یکی از وظایف ما بررسی و رفع نیازمندی های اصلی این محله است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری محله جنت نیز گفت: در محله جنت حدود ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر که شامل ۳ هزار و ۴۰۰ خانوار می شود ساکن هستند و از این تعداد بیش از ۵۵۰ خانوار و مددجو تحت پوشش این مرکز می باشند که به حدود۳۵۰ نفر از آنان انواع کمک های مالی، غذایی، عمرانی، بهداشتی، تحصیلی، درمانی و ... صورت می پذیرد.

غلامرضا مکرمی افزود: در سال ۹۹ با کمک نمازگزاران و خیرین عزیز، حدود ۲۶ میلیون تومان در قالب تهیه سبد کالا، حدود ۳۷ میلیون تومان در قالب تهیه پوشاک و البسه، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در قالب لوازم تحریر، حدود ۵ میلیون تومان در جهت تأمین نان به صورت حواله و حدود ۱۰ میلیون تومان هم در قالب اطعام خدمات رسانی شده است.

وی گفت: حدود ۱۷ میلیون تومان در بخش درمانی، و همچنین حدود پنج میلیون تومان هم در قالب تهیه بخاری و لوازم خانگی به نیازمندان محله کمک شده است.

مکرمی در پایان با اشاره به اینکه جلسه های مرکز نیکوکاری به صورت ماهانه برگزار می شود از همکاری فی مابین مرکز نیکوکاری و هیئت امنای مسجد امام سجاد(ع) محله جنت تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار