میثم سلیمانی در گفت‌وگو با پانا

با یک تصمیم اشتباه در 26 سالگی فوتبالم تمام شد؛ با هزار امید به پرسپولیس آمدم اما نابود شدم

تهران (پانا) - بازیکن سابق پرسپولیس که در 26 سالگی مجبور به خداحافظی زودهنگام از فوتبال شد درباره این تصمیم سخت و مصدومیتی که دچارش شد، توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
با یک تصمیم اشتباه در 26 سالگی فوتبالم تمام شد؛ با هزار امید به پرسپولیس آمدم اما نابود شدم

میثم سلیمانی با فولاد خوزستان روزهای درخشانی را پشت سرگذاشت و چشم کادرفنی پرسپولیس را گرفت. در نهایت این انتقال انجام شد و حمید استیلی این بازیکن سرعتی و خوش آتیه را به پایتخت آورد اما در اتفاقی عجیب این بازیکن نتوانست حتی یک بازی رسمی را برای سرخپوشان انجام دهد. چرا که با بدشانسی رباط صلیبی‌اش دچار پارگی شد و جراحی‌های پی‌در‌پی، این بازیکن را از فوتبال دور کرد.

میثم سلیمانی در گفت‌وگو با پانا، در خصوص اینکه چرا در سن 26 سالگی فوتبال را کنار گذاشت؟ اظهار داشت:« آخرین فصل فوتبالی‌ام در سال 86 بود. همان سالی که با هزار امید و آرزو توانستم به پرسپولیس، تیم محبوب دوران بچگی‌ام برسم. وقتی به پرسپولیس آمدم با نظر حمیداستیلی بود. خیلی آماده بودم و می‌دانستم پا به باشگاهی می‌گذارم که می‌توانم به رویاهایم برسم. می‌دانستم این باشگاهی است که می‌توانم با آن سال‌ها در تیم ملی باشم و افتخارات زیادی را بدست بیاورم. »

وی ادامه داد: « سال 86 افشین قطبی سرمربی پرسپولیس شد و همان فصل این تیم توانست قهرمان لیگ برتر شود و بازی‌های درخشانی هم به نمایش گذاشتند. شرایط داشت برای من در تمرینات عالی پیش می‎‌رفت و این قدر آماده بودم که مطمئن بودم در ترکیب اصلی بازی می‌کنم اما اصلا بخت با من یار نبود و مصدومیت زانو باعث شد متاسفانه کارم به جراحی بکشد و نیم فصل قراردادم را با پرسپولیس فسخ کردم. »

بازیکن سابق پرسپولیس افزود: « وقتی رباطم پاره شد، تصمیم بر این شد که جراحی کنم. متاسفانه 2 جراحی خیلی بد داشتم؛ به خصوص جراحی اولم که باعث شد پای من نابود شود. متاسفانه این قدر زانوی من را بد عمل کرده بود که اصلا نمی‌توانستم راه بروم چه برسد به تمرین کردن و فوتبال بازی کردن. طوری جراحی کردند که فوتبالم را کنار گذاشتم. برای سومین جراحی به دبی رفتم. حتی به آلمان هم رفتم اما کاری نتوانستند برای زانویم انجام دهند. واقعا آن 2 جراحی کاری کرده بود که دیگر هیچ پزشکی نتواند، پایم را درست کند. دکتر ابراهیمیان وقتی زانوی من را دید گفت دیگر نمی‌توانی فوتبال بازی کنی و باید کنار بگذاری. گفت زانوی تو برای یک جوان 26 ساله نیست و این زانو انگار برای یک فرد 80 ساله است! »

هافبک پیشین فولاد و پرسپولیس تصریح کرد: « دکتر زرینه آن موقع پزشک پرسپولیس بود و او بود که مرا پیش این دکتر برد تا زانوی من را جراحی کند. الان دیگر اسم آن پزشک جراح در خاطرم نیست. آن جراح پای من را نابود کرد. دکتر زرینه اعتمادی که به آن جراح داشت، معرفی کرد تا زود زانوی من درست شود. دکتر زرینه مقصر نبود و می‌خواست کمک کند اما متاسفانه بد انتخابی کردیم. از آن ساعت فوتبالم هم تعطیل شد. در آلمان هم 20 روز بودم اما جواب نگرفتم. »

وی ادامه داد: « اوج فوتبالم بود که این بلا سرم آمد. هنوز که هنوز است وقتی می خواهم فوتبال بازی کنم، زانویم درد می گیرد. واقعا این قدر جراحی‌اش بد بوده است. در بهترین شرایط بودم. بهترین سالهای عمرم بود و در اوج فوتبالم بودم. متاسفانه با جراحی آن آقا فوتبال و آینده‌ام نابود شد. شکایت هم نکردم و او را به خدا واگذار کردم. شک نداشتم که سال 86 با توجه به آمادگی که داشتم، در ترکیب اصلی پرسپولیس می‌توانستم بازی کنم. قبل از مصدومیت، در تمرینات پرسپولیس از بهترین‌ها بودم و مربیان از من تعریف می‎‌کردند. فوق‌العاده آماده بودم. یکی از آرزوهایم بود که برای پرسپولیس بازی کنم و بهترین عملکردم را برای تیم محبوبم داشته باشم. اما متاسفانه چنین آرزویی محقق نشد و اصلا به بازی کردن هم نرسید. »

میثم سلیمانی افزود: « الان در کادر فنی فولاد نوین یا همان فولاد "ب" به عنوان مربی فعالیت می‌کنم. متاسفانه الان آن مصدومیت کهنه با من است. سال قبل هم داشتم بازی می‌کردم که پای تکیه گاهم را زدند، جفت مینیسک‌های پای چپم هم پاره شد و الان باید این پایم را جراحی کنم. فعلا هم که مشغول مربیگری هستم و وقت نمی‌کنم جراحی کنم. مطمئن باشید که این بار پیش دکتر کیهانی می‌روم. ای کاش همان اول پیش دکتر کیهانی می‌رفتم. به هرحال قستم این بود و خدا را شکر. دیگر مهم نیست. خدا فوتبال را از ما گرفت و زندگی دیگری به ما داد. »

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص لیگ بیستم خاطرنشان کرد: « خیلی پیگیر بازی‌ها نیستم و واقعیتش این است که فقط بازی های فولاد را دنبال می‌کنم. امیدوارم که این تیم هم در لیگ و هم در آسیا نتایج خوبی بگیرد. از صمیم قلب برای این تیم، آذری و جوادنکونام و کادر فنی‌اش آرزوی موفقیت دارم. مجموعه‌ای که دور هم جمع شده‌اند، همه خوزستانی هستند و کسانی بوده‌اند که در فولاد بازی کرده‌اند. این حسن بزرگی است و شناختشان از مجموعه بالاست. تیم خوبی هم درست کردند و سال گذشته که فوق‌العاده بودند و امسال هم می‌توانند به موفقیت برسند. البته لیگ فراز و فرود دارد و شرایط کرونایی هم باعث شده تا تیم‌ها آن طور که باید نباشند. با این حال معتقدم مجموعه فولاد تیم قدرتمندی درست کرده و می‌تواند امسال هم در لیگ مدعی باشد. چندین بار سرتمرین‌های فولاد رفتم. جواد نکونام مربی خیلی بزرگی است و همکارانی که دارد همه فوتبالی و خوزستانی‌اند. شاید شانس یار این تیم نبوده است وگرنه می‌توانست در نیم فصل اول جزو 3، 4 تیم اول باشد. »

میثم سلیمانی افزود: « آرزوی من این است که فولاد بتواند قهرمانی سومش را در لیگ برتر بگیرد. دور از دسترس نیست و تیم و مجموعه خوبی در اختیار دارند. البته قهرمانی در لیگ برتر با حضور تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان و استقلال و تراکتور و بقیه خیلی سخت است. فولاد دست کمی از این تیم‌ها ندارد و این قدرت و پتانسیل را دارد که بتواند قهرمانی سوم را بیاورد. این تیم اگر کمی خوش شانس باشد و بدشانسی گریبان گیرش نشود، توان جام گرفتن و سهمیه آسیایی را دارد. تیم اول و آخرم فولاد است. 10 سال برای این تیم بازی کردم. تمام خانواده‌ام فولادی اند. پسران 10 و 5 ساله ام هم فولادی‌اند. »

وی در پاسخ به این سوال که آیا هوای پرسپولیس را برای قهرمانی‌های اخیر داشته اند؟ گفت: « اعتقادی به این حرف‌ها ندارم. فوتبال در زمین مشخص می‌شود و هر تیمی که شایسته باشد می‌تواند قهرمان شود. نمی‌خواهم وارد حاشیه شوم و حرفی بزنم که دیگران ناراحت شوند. هر تیمی که حقش بوده، قهرمان شده و نمی‎‌شود کیفیت فوق‌العاده پرسپولیس را در سال‌های اخیر زیر سوال برد. امسال هم هرتیمی حقش است، قهرمان می‌شود. اگر حق پرسپولیس باشد، قهرمان می‌شود. اگر حق فولاد باشد، قهرمان می‌شود. هرتیمی که لیاقت قهرمانی داشته باشد، امیدوارم قهرمان شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار