در گفت‌وگو با پانا:

حق‌شناس: نهادهای اثرگذار باید مقدمات انتخابات رقابتی و مشارکتی را فراهم کنند

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد اگر شرایط برای اصلاح‌طلبان فراهم باشد نه تنها وارد انتخابات بلکه با جریان اصولگرا هم رقابت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حق‌شناس: نهادهای اثرگذار باید مقدمات انتخابات رقابتی و مشارکتی را فراهم کنند

محمدجواد حق‌شناس از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با پانا حفاظت از کیان کشور را یکی از وظایف نظامی‌ها دانست و اظهار کرد: «حضور نظامیان در عرصه سیاسی اقدام درستی نیست و امیدوارم این افراد به وصیت حضرت امام درخصوص ممنوعیت ورود آن‌ها به سیاست توجه کنند.»

وی در ادامه افزود: «این عزیزان باید اجازه دهند تا عرصه سیاست در اختیار احزاب و فعالان سیاسی قرار گیرد.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود به جناح راست اشاره کرد و گفت: «اصولگرایان به عنوان یک جریان سیاسی حق حضور در انتخابات و رقابت را دارند. در مقابل نیز اگر شرایط برای اصلاح‌طلبان فراهم باشد نه فقط وارد انتخابات بلکه با جریان اصولگرا هم رقابت خواهد کرد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه ‌داد: «در سال‌های گذشته شاهد بودیم اصولگرایان در رسیدن به نتیجه موفق نبودند. این جریان در انتخابات سال ۷۶ خود را پیروز انتخابات می‌دید اما نتیجه‌ای که رخ داد شاید به مخیله‌ کسی خطور نمی‌کرد .

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که امروز یک جریان خود را برنده اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بداند، تاکید کرد: «جریان اصولگرا یکپارچه نیست و اگر اصلاح‌طلبان درست عمل کنند و جلو‌ بروند پیروز انتخابات خواهند شد.»

وی گفت: «هرچقدر دولت منتخب، آرای مردمی بیشتر و حداکثری داشته باشد و بخش زیادی از مردم را نمایندگی کند، در عرصه بین‌الملل هم اقتدار بیشتری خواهد داشت.»

محمدجواد حق‌شناس اظهار کرد: «اساس و اصل اصلاحات براساس توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تعریف شده است. ما هیچگاه قهر با صندوق رأی را نگاه توسعه یافته‌ای نمی‌دانیم.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: «رهبر انقلاب بارها از قبل نوروز تاکنون بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرده‌اند و باید همه نهاد‌های اثرگذار در انتخابات، خودشان را با این نگاه تطبیق دهند و مقدمات یک انتخابات رقابتی و مشارکتی را فراهم کنند. به اعتقاد من در روزهای پیش رو شاهد فضای متفاوتی خواهیم بود که تاثیر خود را بر فضای انتخاباتی و افزایش مشارکت خواهد گذاشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار