پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر؛ ساعت ۲۴ امشب

۴۵٨۵٠ در سراسر کشور ثبت‌نام کردند

تهران (پانا) - به گفته دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور  مهلت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر؛ ساعت ۲۴ امشب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی افزود: هر کسی در انتخابات ثبت نام بکند باید از چهار مرجع قانونی استعلام بشود وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال. وقتی استعلام هر کدام از داوطلبان را انجام می دهیم دستگاه هایی چهارگانه ۱۰ روز زمان دارند تا پاسخ استعلام ها را ارایه کنند.

موسوی اظهارکرد: این پاسخ ها را در اختیار فرمانداری ها قرار می دهیم آنها در جلسات هیات اجرایی صلاحیت ها را بررسی می کنند و براساس پاسخ هایی که دریافت کردند و در نهایت تصمیم می گیرند صلاحیت نامزدی را تایید یا رد کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز بیش از ۱۷ نفر در کل کشور ثبت نام کردند و تا آخر وقت قانونی نیز به این آمار اضافه خواهد شد در دوره های گذشته معمولا ساعت ۱۸ ثبت نام را تمام می‌کردیم و همه ثبت نام ها حضوری انجام می شد اما به دلیل اینکه امشب تا ساعت ۲۴ امکان ثبت نام داوطلبان به صوت غیر حضوری وجود دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: پرونده های زیادی را در فرمانداری ها خواهیم داشت فردا صبح همکاران در فرمانداری ها همه این پرونده ها را بررسی خواهند کرد و در صورت صحت نظارت و احراز هویت قطعی ثبت شان نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور ۴۵٨۵٠ نفر ثبت نام کردند، اضافه کرد که از این تعداد، ۸۸ درصد به مردان و ۱۲ درصد به زنان اختصاص دارد.

موسوی تصریح کرد: در هر مرحله از ثبت نام اگر نقصی وجود داشته باشد بالافاصله پیامک از سوی ستاد انتخابات به داوطلب ارسال می شود و نوع نقص مدارک یادآوری می شود و امکان ویرایش در فرصت قانونی وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر افرادی ثبت نام خود را نهایی کنند از نظر ما ثبت شان تمام شده و جزو داوطلبان است در جریان بررسی اگر با نقصی مدارکی مواجه شویم به داوطلب اعلام می‌کنیم که برای نقص مدارک خود اقدام کند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: براساس تقویم زمانی هیات های نظارت پس از بررسی نهایی و اعلام قطعی، اسامی به فرمانداری ها پیش از تبلیغات نامزد اسامی را در اختیار فرمانداری ها قرار می دهند فرمانداران همه اسامی را آگهی می کنند که از آن روز نامزدها امکان تبلیلغات دارند و وارد فرآیندهای بعدی خواهند شد.

موسوی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات روستاها نیز از ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ به مدت یک هفته صورت می گیرد.

وی گفت: یک هفته زمان رسمی برای تبلیغات نامزدها داریم با وجود کرونا تدابیری اندیشیده شده است که از تجمعات خودداری بشود بیشتر از فضای مجازی و سایر روش های قانونی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار