وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

به هر شیوه ای نگذاشتیم آموزش تعطیل شود

روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار پیام آموزشی در شاد منتشر می‌شود

پانا (زاهدان)- وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در زاهدان گفت به هر شیوه تلاش بر این بود تا آموزش تعطیل نشود و درک عمیقی از وضعیت موجود در بین همه مجموعه ایجاد شد تا همه بتوانند با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
به هر شیوه ای نگذاشتیم آموزش تعطیل شود

محسن حاجی‌میرزایی بعدازظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه شعبان اظهار کرد: هم اکنون آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار دارد و شرایط بیماری کرونا همه معادلات نظام آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است.

وی گفت: جمعیت عظیم دانش‌آموزان و فرهنگیان که همیشه آموزش حضوری را در اختیار داشتند دچار تغییر و تحولاتی شدند و در حقیقت بستری جدید فراهم شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: خوشبختانه تاب‌آوری همه مجموعه ها و به ویژه نظام تعلیم و تربیت در این عرصه خود را به خوبی نشان داد و در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی به کمک آموزش و پرورش آمد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به هر شیوه تلاش کردیم تا آموزش تعطیل نشود و درک عمیقی از وضعیت موجود در بین همه مجموعه ایجاد کردیم تا همه بتوانند با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: شبکه شاد به عنوان یک بستر درون سازمانی به سرعت و با تلاش همگانی جای خود را در بین معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان پیدا کرد؛ اگرچه به عنوان یک فرصت از آن یاد می شود اما به یقین جای آموزش و حضوری را نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: بارگزاری محتواهای آموزشی در بستر شبکه شاد و فرصت بهره مندی معلمان و دانش‌آموزان از این مهم به خوبی فراهم شده و در حال انجام است که به طور معمول روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار پیام آموزشی در شبکه، بین اعضا جابجا می شود.

محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: شرایط پیش آمده در نظام آموزشی ایران در فضای مجازی با متوسط جهانی تقریباً یکسان و نزدیک به هم است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: اصل را بر آموزش حضوری گذاشته و خواهیم گذاشت و هیچ آموزشی جایگزین آموزشهای حضوری نخواهد شد، اما ناچاراً به دنبال ترسیم نقشه جدید و با شرایط حاکم بر جامعه بودیم که به خوبی این طراحی انجام و در اختیار افراد قرار گرفت.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: یکی از دغدغه‌ها، حوزه پرورشی و تربیتی بود که در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار کانال در این حوزه فعال است و در عرصه های گوناگون و متنوعی با اقبال خوب خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان در حال انجام فعالیت هستند.

حاجی میرزایی افزود: در حوزه ارتقای سواد رسانه ای اقدامات ارزنده ای در بخشهای مختلف آموزش و پرورش صورت گرفته و به دنبال تامین ابزار الکترونیکی هوشمند برای دانش آموزان در شرایط فعلی هستیم و تلاش کرده ایم تا از ظرفیت‌های دولتی، مردمی، مشارکتی و خیرین در این مسیر بهره گیری کنیم.

وی بیان کرد: برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به شیوه‌ها و روش‌های دیگر کار انجام گرفته از جمله تهیه درسنامه ها و خودآموز و تلاش شده تا آموزش استمرار و جریان داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه جذب نیروی انسانی در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نیرو جذب شده و می شوند و در بخش بهبود وضعیت معلمان نیز لایحه رتبه بندی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: بیشترین نیروی انسانی جذب شده در کشور در سه سال اخیر که بیش از ۱۹ هزار نفر بوده، مربوط به سیستان و بلوچستان است و در این راستا می کوشیم تا فاصله شاخص های آموزشی و تربیتی این استان با میانگین کشوری را کاهش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار