رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد:

با هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد می‌شود

زنجان(پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال نزدیک است، تاکید کرد بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونای استان هیچ تجمعی در سطح استان در اماکن نباید صورت بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
با هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و صیانت از حقوق عامه استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از اقدامات و تلاشهای اعضای این دو شورا در طول سال گفت: سال 1399 رو به پایان است، بنابراین ارزیابی اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال در طول سال از اقدامات، نقاط ضعف و قوت در حوزه خدمتی و برنامه‌ریزی برای سال 1400 مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در آستانه چهارشنبه آخر سال قرار داریم افزود: کسانی که بخواهند چهارشنبه آخر سال بر خلاف توصیه ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با انجام تجمعات برای شهروندان مزاحمت و ناامنی ایجاد کنند نیروی انتظامی نسبت به دستگیری هنجارشکنان و تحویل به مقامات قضائی اقدام کنند و خودروهایی که در این راستا توقیف شوند تا پایان تعطیلات به پارکینگ منتقل خواهند شد، بنابراین از همه دستگاه ها انتظار همراهی و همکاری در این زمینه را داریم.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز را در پیش داریم تمامی دستگاه های متولی در حوزه حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی بایستی نظارتها و اقدامات پیشگیرانه در حوزه های تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، حفر چاه های غیرمجاز و برداشتهای غیر مجاز منابع آبی زیر زمینی، تعرض به حریم و بستر رودخانه ها و تغییر کاربری در اراضی ملی توسط افراد سود جو و فرصت طلب را بعمل آورند که برای این امر انعقاد تفاهم‌نامه بین یگانهای مستقر در سازمانهای متولی برای نظارت و بازرسی مستمر و منظم در ایام نوروز انجام شود.

عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه دار در ایام نوروز

رئیس کل دادگستری استان در ادامه خطاب به دادستان مرکز استان مبنی بر اعلام و دستور به همکاران قضائی و دادستانهای همه حوزه های قضائی به عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه دار در زندان و شناسایی سارقین سابقه‌دار که موجب بی نظمی، اخلال در امنیت و نظم عمومی مردم می شوند را خواستار شد.
وی همچنین از اعطای مرخصی به تعداد قابل توجهی از مددجویان جرایم مالی غیر عمد مشمول اعطای مرخصی در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: باید از ظرفیتهای قانونی و با توجه به شرایط کرونایی استفاده کرد، چرا که این افراد خطری برای جامعه ندارند و می توانند در آغاز سال نو و تعطیلات کنار خانواده هایشان باشند.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی با اشاره به اینکه اعضای این شورا اگر نسبت به مصوبات و صحبتهای بیان شده در جلسات، نظر و پاسخی دارند، در همان جلسه مطرح کنند. اگر این کار را نکردند معنایش این است که مصوبات با تصمیم اکثریت و قاطع اعضا تصویب شده و هیچ عذر و بهانه ای در عدم انجام مصوبات از سوی اعضای شورا پذیرفتنی نیست.
وی تأکید کرد: موضوع کشیک ادارات برای انجام مأموریت محوله در حوزه مربوطه در ایام تعطیلات نوروز مورد اهتمام و دستور کار دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد و تعطیلات برای این دستگاهها معنا ندارد.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از صحبتهای خود به تأمین کالاها و مایحتاج اساسی مردم در پایان سال و تعطیلات عید اشاره و تأکید کرد: دستگاه های متولی نسبت به تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، اقدام و نظارت های لازم را بر عرضه کالا و قیمت ها کنند.
عالی ترین مقام قضائی استان با توصیه به دستگاه های نظارتی مبنی بر اینکه نباید جرأت از مدیران شجاع گرفته شود خاطر نشان کرد: امروز ما نیازمند مدیران شجاع و جهادی هستیم، اما تخلف از هیچ دستگاه و افرادی پذیرفتنی نیست و اعمال نظارت نباید به تضعیف چنین مدیرانی بیانجامد.
صادقی نیارکی بر پرهیز از اختلاف بین دستگاه ها و سازمانها تأکید کرد و گفت: در بروز این اختلافات مردم متضرر می شوند، بنابراین رفع موانع و ایرادات در ارائه خدمات به مردم در سطح شهر بایستی مورد اهتمام و توجه مسئولان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار