وضعیت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد ناپایدار و شکننده است

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد در حال افزایش و وضعیت استان ناپایدار و شکننده است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد ناپایدار و شکننده است

پرویز یزدان پنا در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شرایط نگران کننده در شهرستان‌های بویراحمد و دنا هشدار داد و افزود: تغییر رنگ وضعیت این شهرستان‌ها به قرمز طی روز‌های آینده دور از انتظار نیست.

یزدان پناه گفت: هم اکنون ۱۵۹ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵ هزار و ۶۸۰ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد نقض و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری در جامعه هستیم که عوارض زیانبار آن را می‌توانیم در روزهای آتی شاهد باشیم.

وی بیان کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی‌ها تنها راه حل ممکن برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

احتمال مشاهده کرونای انگلیسی در شهر زلزله زده سی سخت

پرویز یزدان پناه به ضرورت اعمال محدودیت ها اشاره و بیان کرد: افرادی وارد شهر سی سخت می شوند که آزمایش کرونا از آنها گرفته نشده و ممکن است دچار کرونای انگلیسی باشند، از طرفی کارگران تبعه افغان در شهر سی سخت وارد می شوند که می‌توانند خطرساز باشند.
وی بیان کرد: جلوگیری از ورود غیر بومی ها باید در دستور‌‌ کار باشد، باید از افرادی که وارد استان می شوند آزمایش گرفته شود تا خطرات به حداقل برسد.

گچساران در فهرست ۱۴ شهر قرمز کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیر مبتلایان به کرونا در گچساران صعودی است و اگر روند کنترل نشود وضعیت بحرانی می‌شود.
بانشی با بیان اینکه شهرستان گچساران تا ۱۳ فروردین ماه دارای وضعیت قرمز بوده و مشمول محدودیت تردد نوروزی می‌شود، افزود: همسایگی با خوزستان و قرار گرفتن گچساران در مسیر خوزستان به مرکز و شرق کشور باعث شیوع کرونا در این شهر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار