در گفت‌وگو با پانا:

اکرمی: شورای نگهبان مسیر را برای کاندیداتوری افراد باسابقه باز کند

شورای نگهبان طبق قانون تا حدودی دریچه‌ها را برای ورود افراد با صلاحیت و باسابقه جهت کاندیداتوری و رقابت در انتخابات باز کند تا به شور و شوق انتخاباتی دست پیدا کنیم

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد تا زمانی که احزاب قوی و تشکل‌های فعال نداشته باشیم همه انتخابات فصلی و موجی خواهند بود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اکرمی: شورای نگهبان مسیر را برای کاندیداتوری افراد باسابقه باز کند

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری 1400 و شوراها موضوع تازه و ناشناخته‌ای نیست، اظهار کرد: «عواملی مانند ویروس کرونا باعث هراس مردم در تجمعات شده است. بنابراین مسئولان مربوطه باید این دوره از انتخابات را برای همه آسان کنند تا خلق‌الله در صف انتخابات معطل نشوند.»

وی ادامه داد: «شورای محترم نگهبان طبق قانون تا حدودی دریچه‌ها را برای ورود افراد با صلاحیت و باسابقه جهت کاندیداتوری و رقابت در انتخابات باز کند تا به شور و شوق انتخاباتی دست پیدا کنیم.»

اکرمی با تأکید بر اینکه در کشورمان نارضایتی و ناراحتی وجود دارد، گفت: «همه کشورها با بیکاری و مشکلات ناشی از کرونا روبه‌رو هستند ولی چنین مسائلی نباید باعث بی‌توجهی به اصل انتخابات شود.»

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه به نقش رسانه‌ها و صداوسیما در انتخابات اشاره کرد و افزود: «مطبوعات و تلویزیون با برگزاری میزگرد برای بازیابی اندیشه‌ها در انتخابات و تقسیم‌بندی مسائل از اصل و فرع می‌توانند نقش مهم و بسزایی داشته باشند تا مردم را به سمت خودگردانی و خودکفایی جهت دهند.»

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از جریان‌های سیاسی با ابراز تأسف بیان کرد: «تمام احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا از مشکلات عدالتی، معیشتی، اشتغال و... فقط گلایه کرده‌اند، اما تاکنون هیچیک از آقایان طرح و برنامه‌ای برای حل مسائل نداشته‌اند در حالی‌که کلی‌گویی و گلایه کار آسانی است.»

وی تصریح کرد: «تا مادامی که احزاب قوی و تشکل‌های فعال نداشته باشیم همه انتخابات فصلی و موجی خواهند بود. طبق اعلام وزارت کشور، ایران بیش از 150 حزب دارد، اما عملاً 5 حزب هم نداریم که درباره مسائلی مانند اقتصاد، سیاست، صنعت، نقدینگی، ارز و... طرحی را ارائه کنند.»

اکرمی در پایان گفت: «اقتصاد ایران به دلیل دولتی بودن بیمارست. نزدیک به 80 درصد از اقتصاد کشورمان دولتی است و باید به سمت واگذاری، فعال کردن تعاونی‌ها و نظارت حرکت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار