خطر لحظه به لحظه کرونا به جان؛ تدریس حضوری آموزگار کرجی به تک تک دانش آموزان استثنایی اش

دانش آموزان با نیازهای ویژه به هیچ طریقی نمی توانند صرفا آموزش مجازی داشته باشند/ ما با دانش آموزانی سر و کار داریم که علاوه بر آموزش حضوری، نیاز به خدمات توانبخشی در حین درس خواندن دارند

کرج (پانا)- پس از شیوع بیماری کرونا، علاوه بر محدودیت هایی که در سایر حوزه‌های جامعه ایجاد شد، محدودیت و مشکلاتی در آموزش و مدارس نیز به وجود آمد و تصمیم مبنی بر این شد که به جهت حفظ سلامت دانش آموزان، آموزش ها به صورت غیرحضوری و مجازی ادامه پیدا کند، اما آموزش مجازی عملا به دانش آموزان با نیازهای ویژه که همزمان مشکلات اقتصادی و والدین ناآشنا به فضای مجازی هم دارند، امکان پذیر نبوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
خطر لحظه به لحظه کرونا به جان؛ تدریس حضوری آموزگار کرجی به تک تک دانش آموزان استثنایی اش

طیبه ملکی، آموزگار آموزشگاه ابتدایی پارسی اربابی فرد شهر کرج است که در شرایط کرونایی در کنار دانش آموزان حضور داشت و در این شرایط سخت آنها را با دنیای مجازی تنها نگذاشت.

او در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «آموزش به شکل غیرحضوری خیلی سخت و دشوار است و هیچ چیز مثل آموزش حضوری نیست و مسئله سخت تر آنجاست که آموزگاران استثنائی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بخواهند به دانش آموزانشان تدریس غیرحضوری و مجازی داشته باشند.»

ملکی در پاسخ به چگونگی تدریس خود به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: «علاقه به کار، کار را به هیچ عنوان دشوار نمی کند و ما هم به دلیل علاقه ای که به دانش آموزان و این کار داریم برایمان سخت نیست. مسئله دیگری که آموزش را برای دانش آموزان دشوار می کند، وضعیت اقتصادی برخی از آنهاست که به علت نداشتن تبلت و موبایل نمی توانند از راه های ارتباطی مجازی استفاده کنند. همچنین بسیاری از اولیا دانش آموزان نیز، توانایی استفاده کردن از تبلت یا حتی موبایل را ندارند. بر این اساس ما به همراه مدیر مدرسه تصمیم گرفتیم که آموزش حضوری داشته باشیم و به منازل دانش آموزان برویم و تدریسی به صورت عینی و ملموس با استفاده از وسایل کمک آموزشی داشته باشیم. از آن سو، به اولیای دانش آموزان هم آموزش داشته باشیم که در صورت نبود مُدرس بتوانند به دانش آموز خود در یادگیری کمک کنند.»

این معلم فداکار در ادامه تشریح کرد: «روش تدریس به این صورت است که از یک طرف آموزش حضوری به دانش آموزان می دهیم و از طرف دیگر فیلم های آموزشی که از تدریس خودمان (مدرسان)ضبط کرده ایم را در اختیار دانش آموزان می گذاریم تا آنها با فضای فیلم های آموزشی مجازی آشنایی بیشتری پیدا کنند.»

او اضافه کرد: همچنین بسته های آموزشی در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار می دهیم. مانند درسنامه یا جزوه های درسی که هر درسی جزء به جزء با توجه به ویژگی های هر دانش آموز توضیح داده شده است. (همراه با صدا و تصویر با تمرینات مجزا)

ملکی در خصوص مشکلات تدریسشان اینطور بیان کرد: «ما با دانش آموزانی درگیر هستیم که بعضی از آنها نیاز به خدمات توانبخشی و تدریس حضوری دارند. به طور مثال بعضی از دانش آموزان لرزش دست دارند و برای اینکه توانایی نوشتن پیدا کنند باید به آنان کمک کنیم و تعدادی دیگر که نمی توانند مداد را دستشان بگیرند باید از مدادگیر استفاده کنند. اگر یک دانش آموز هم مشکل گفتاری داشته باشد، باید از گفتار درمان کمک بگیرد و دانش آموزان دیگر با نیازهای ویژه دیگری هستند که همه باید به صورت حضوری آموزش ببینند.»

ملکی در پایان تاکید کرد:«در کنار همه این مشکلات باید اولیای دانش آموزان حتما در فرایند آموزش فرزندانشان مشارکت فعال داشته باشند.»

خبرنگار: ام البنین کلگویی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار