مراسم تجلیل ازدانش آموزان مدال آور المپیادهای علمی

بجنورد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی همزمان با جلسه ویدئو کنفراس با وزرات آموزش وپرورش از مدال آوران المپیاد علمی استان قدرانی کردند .

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم  تجلیل ازدانش آموزان مدال آور المپیادهای علمی

مهدی مودی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن تبریک به دانش آموزان گفت: استعداد برتر و نخبه بودن یک مزیت نسبی است، اما این مزیت تعهد می‌آورد و جامعه انتظار بیشتری از آنها خواهد داشت.

وی افزود: اگر قرار باشد اتفاقی در جامعه روی دهد، نخبگان موتور محرکه آن خواهند بود و خوشبختانه در چندسال اخیر توجه بسیاری به نخبگان شده است.

مودی در این نشست با اشاره به لزوم شناسایی استعدادها و پرورش آن توسط خانواده‌ها، مدیران مدارس و گروههای مردم‌نهاد اظهار کرد: فعالیت‌ها در المپیادهای علمی معتبر بین‌المللی می‌تواند علاوه بر شکوفایی ظرفیت‌های فردی دانش‌آموزان، روحیه همگرایی آنان را نیز تقویت کند.

مودی خاطر نشان کرد: تعداد دانش آموزان شرکت کننده از خراسان شمالی در المپیادها سه هزارو ۸۷۰ نفر و قبول شدگان مرحله اول ۳۱۳ نفر بوده است.

وی گفت: رشته های المپیادها شامل ادبی، زیست شناسی، کامپیوتر، سلول های بنیادی، پژوهشی، جغرافیا، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، تفکر و کارآفرینی، ریاضی، فیزیک، علوم زمین، اقتصاد و مدیریت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: میانگین قبولی در تمام رشته ها هشت درصد بوده است و رتبه استان ۶ رتبه ارتقا یافته است.

آزمون های المپیادهای علمی به صورت همزمان در سراسر کشور و برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار می شود.

در این جلسه از دانش آموزان مدال آور حوزه متوسطه استان خراسان شمالی در مسابقات کشوری تقدیر به عمل امد.

ردیف نام ونام خانوادگی عنوان مسابقات رتبه/مدال شهرستان
1 امین زیبایی المپیادتفکر وکار آفرینی مدال طلا شیروان
2 آمنه خوشی المپیادعلوم زمین مدال نقره بجنورد
3 رینب قلی زاده

المپیاد جغرافی

مدال نقره بجنورد
4 مرجان بهادری

المپیادجغرافی

مدال نقره شیروان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار