اجرای طرح ملی سنجش بینایی کودکان ۳ تا۶ ساله در فرهنگسرای بزرگ الغدیر

تبریز(پانا) - در جهت پیشگیری از تنبلی چشم کودکان و عوارض ناشی از آن در بزرگسالی طرح ملی غربالگری تنبلی چشم روز یکشنبه۲۴ اسفند ماه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۰۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی سنجش بینایی کودکان ۳ تا۶ ساله در فرهنگسرای بزرگ الغدیر

به گزارش شهریار، طلایی‌ترین دوران برای سنجش بینایی کودکان سنین ۳ تا۶ سالگی است و کنترل نکردن بیماری‌های چشمی در دوران کودکی توسط والدین و ضعف سیستم بینایی شامل دور بینی و نزدیک بینی سبب تکامل ناقص سیستم بصری فرد می شود.

کودکانی که در مرحله اول معاینه، مشکوک شناسایی شوند به سطح دوم یعنی بینایی سنجی و در نهایت به متخصصان چشم ارجاع داده می شوند.

لازم به ذکر است تست بینایی سنجی به معنی سنجش و اندازه‌گیری دید و بینایی است که برای معاینه و بررسی کامل ساختمان چشم، تشخیص بیماری های چشم و گرفتن انواع تست‌های ویژه مانند تست میدان بینایی، توپوگرافی قرنیه، تست دید عمق و تست دیدرنگ و ... چارت بینایی سنجی کاربرد ویژه ای دارد. هدف از اجرای این طرح جلوگیری از عوارض کم‌بینایی و نابینایی ناشی از تنبلی چشم در بزرگسالی و کاهش هزینه‌های درمانی در سطوح اولیه بیماری است. اجرای این طرح نقش بسیار موثری در جلوگیری از تنبلی چشم،‌ کم‌بینایی، نابینایی و انحراف چشم کودکان دارد.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این طرح ملی با شماره ۳۲۶۷۰۷۰۷ تماس حاصل کنند.

استفاده از ماسک برای تمام مراجعین الزامی می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار