واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات «آشنا » درباره برجام در مصاحبه با روزنامه « الاخبار »

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد اظهارات مطرح شده از سوی حسام الدین آشنا در مصاحبه با روزنامه الاخبار ، اظهار شخصی ایشان است و با وزارت خارجه و یا ظریف هماهنگی نشده است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات «آشنا » درباره برجام در مصاحبه با روزنامه « الاخبار »

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات حسام الدین آشنا در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی است و با وزارت خارجه و یا آقای دکتر ظریف هماهنگی نشده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان اظهار کرد : موضع ایران در خصوص عدم پایبندی ایالات متحده به تعهدات قطعی‌اش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و مسیر بازگشت این کشور به برجام روشن است که بارها توسط وزیر محترم‌خارجه به دقت و روشنی بیان شده است. پس از رفع تحریم‌ها توسط آمریکا، ایران همانگونه که رهبری اعلام فرموده اند اقدامات جبرانی خود را متوقف می‌کند. مرجع راستی آزمایی بر اساس برجام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

بر اساس این گزارش حسام الدین آشنا در مصاحبه با روزنامه الاخبار اظهار کرده است : «موضع آقای ظریف در چارچوب برجام و کمیسیون رفع اختلافات طرف‌های برجام است. موضع ظریف نهایتِ آن چیزی است که ایران می‌تواند عرضه کند که بپذیرد بازگشت به تعهدات به‌صورت همزمان باشد و راستی آزمایی توسط اتحادیه اروپا انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار