روایت خیرخواهی معلم اهل اسدآباد همدان

معلمی که در اولین سال خدمتش دو گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند اهدا کرد

همدان (پانا) - سال 99 سال عجیب و متفاوتی نسبت به همه سال‌های اخیر برای دانش آموزان و شاید همه مردم بود. سالی که مردم بیش از هر زمان دیگری با دشواری و فداکاری های کاری معلمان آشنا شدند. سالی که همه فهمیدند معلمان به چه صورت زحمت می کشند و این بار بر حسب شرایط خاص و بیماری وحشت آفرین و اجبار دانش آموزان به درس خواندن در فضای مجازی، باعث شد روی دیگر فداکاری و مهر آموزگاران بیش از پیش خودنمایی کند. معلمانی که نه تنها انواع خلاقیت را برای درس دادن به دانش آموزانی که همه روزها و ماه ها در خانه می ماندند، به کار می گرفتند، بلکه برای دانش آموزان محروم و نیازمند که تعدادشان هم کم نبود، گوشی هوشمند و تبلت تهیه می کردند تا ترک تحصیل نکنند یا از آموزش جا نمانند. یکی از این معلمان تازه نفس، معلمی اهل اسدآباد همدان است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که در اولین سال خدمتش دو گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند اهدا کرد

یک آموزگار دوره ابتدایی یکی از روستاهای اسدآباد همدان، در اولین سال خدمت خود، 2 گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند اهدا کرد.

وی در خصوص چگونگی شناسایی دانش آموزان نیازمند گفت: «اوایل سال تحصیلی زمزمه هایی مبنی بر توزیع تبلت از سوی وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان نیازمند بود، به همین سبب خانواده های زیادی برای گرفتن تبلت به مدرسه مراجعه می‌کردند، اما با گذشت دو ماه خبری از تبلت های وزارتی نشد و من می‌دیدم که بعد از گذشت چند ماه بعضی از دانش آموزان هنوز وارد شبکه شاد نشده اند، از این رو تصمیم به تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند گرفتم و حتی به همکاران هم گفتم که اگر می توانید کمک کنید برای تهیه گوشی تا همه دانش آموزان بتوانند تحصیل خود را ادامه دهند. چرا که این دانش آموزان خواهران و برادران و فرزندان ما هستند.»

میرزایی در خصوص انگیزه و احساسش برای این کار خیرخواهانه گفت: «وقتی می‌دیدم که دانش آموزان از تحصیل دور ماندند، دلم برایشان می‌سوخت و نمی‌خواستم که در آن شرایط باقی بمانند.»
وی تاکید کرد: «در مورد حسم از انجام این کار باید بگویم که در ابتدا حس خوبی داشتم و خوشحال بودم از این کار، اما بعد پشیمان شدم چرا که گوشی ها به دست کسانی که واقعا به درس اهمیت می دهند و تحصیل برایشان مهم است نرسید و شناسایی های من اشتباه بود‌.»

این معلم فداکار با توصیه به خیران و معلمان بیان کرد: «اول اینکه از خیران محترم درخواست می کنم اگر می‌خواهند تبلت یا گوشی هوشمندی برای دانش آموزان تهیه کنند، شناسایی قوی و درستی داشته باشند تا به دست دانش آموزانی برسد که واقعا نیازمند هستند و تحصیل برایشان مهم است و همینطور جزو شاگردان ممتاز مدرسه هستند. از معلمان نیز خواهشمندم که با توجه به وضعیت کرونا از تدریس مجازی خسته نشوند و با انرژی به کارشان ادامه دهند.»

میرزایی در پایان اضافه کرد: «دوست دارم این را بگویم که اگر کسی واقعا بخواهد درس بخواند حتی اگر از زیر سنگ هم شده می خواند، اما با توجه به این شرایط همانطور که گفتم باید به دانش آموزان ممتازی که نیازمند هستند و تحصیل برایشان مهم است توجه بیشتری داشته باشیم.»

خبرنگار: امیرمحمد زهدی

نکته: معلم مورد گفتگو، تمایل و رضایتی برای بیان نام کامل خود و تصویرش نداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار