تخصیص 170 میلیارد ریال اعتبار به تجهیز هنرستان‌های استان قزوین

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش از تخصیص 170 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور تجهیز هنرستان‌های کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص 170 میلیارد ریال اعتبار به تجهیز هنرستان‌های استان قزوین

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مصطفی آذرکیش، در وبینار توسعه و کیفیت‌بخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان قزوین، با اشاره به فعالیت 112 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش با 87 رشته در استان قزوین اظهار کرد: در راستای توسعه و تقویت رشته‌های مهارتی، اعتباری به میزان 40 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان قزوین اختصاص یافت.

وی از افزایش 32 هزارنفری آمار هنرجویان کشور نسبت به سال تحصیلی قبل خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌شده تا نحوه آموزش دروس شایستگی‌های فنی و مهارتی در جهت کیفیت‌بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش صورت پذیرد.

آذرکیش از برنامه ریزی برای افزایش گرایش دانش‌آموزان به سوی رشته های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد و گفت: قانون مشوق‌هایی برای هنرآموزان بعد از دوران فارغ‌التحصیلی در نظر گرفته که در جذب دانش آموزان به رشته های تحصیلی هنرستان و کاردانش تأثیرگذار است.

وی بابیان این که برای تجهیز هنرستان‌های کشور ۶۰۰ دستگاه موتور از سوی شرکت‌های خودروساز تأمین‌شده است، افزود: از دیگر منابعی که برای تأمین تجهیزات هنرستان‌ها وجود دارد، همکاری شرکت‌های خودروساز ایران‌خودرو و سایپا در تجهیز هنرستان های دارای رشته های مکانیک است.

مدیر کل دفتر فنی، حرفه‌ای و کاردانش گفت: آموزش در هنرستان‌ها به ۲ بخش کارگاهی و غیرکارگاهی تقسیم می‌شود، دروس غیرکارگاهی شامل دروس عمومی، شایستگی‌های پایه فنی، شایستگی‌های غیر فنی و دروس مشترک است.

وی از واریز 170 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هنرستانی خبر داد و گفت: 170 میلیارد تومان به منظور خرید تجهیزات هنرستانی به استان‌ها واریز شده است که سهم استان قزوین حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

آذرکیش با اشاره به این¬که ۱۶ هنرستان در سال تحصیلی جاری در کشور افتتاح‌شده که این عدد در سال آینده افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: بر اساس مصوبه قانونی دولت، دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند دانشگاه علمی و کاربردی داشته باشند، اما در صورت داشتن فضا و تجهیزات، می توانند آن را به هنرستان تبدیل کنند، مانند وزارت جهاد کشاورزی که هنرستان کشاورزی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار