معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

دولت ۲۲۰ هزار میلیارد ریال برای آبادانی مناطق روستایی هزینه کرده است

ساری (پانا) - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت تدبیر و امید برای ایجاد زیر ساخت‌های توسعه و آبادانی بیش از پیش در مناطق روستایی کشور ۲۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. ‎

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دولت ۲۲۰ هزار میلیارد ریال برای آبادانی مناطق روستایی هزینه کرده است

ممد امید در جلسه کارگروه اقتصادی، معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران در ساری گفت: از مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته، ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تنها در طی سه سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه در مناطق روستایی کشور سرمایه گذاری شد.

او رویکرد اصلی دولت را ایجاد زیرساخت‌های توسعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اعلام کرد و گفت: با همت دولت تدبیر و امید، ضریب برخورداری جمعیت روستایی کشور از شبکه گازرسانی از ۳۰ درصد اکنون به ۸۰ درصد، ایجاد مجتمع های آبرسانی از ۴۰ به ۷۶ و توسعه بخش " آی تی " نیز از ۱۵ درصد به بیش از ۹۴ درصد افزایش یافته است.

امید توضیح داد: در دولت تدبیر و امید طرح‌های بسیار مهمی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های توسعه در مناطق روستایی کشور عملیاتی شده و یا در دست اقدام است که با تکمیل آنها، شاهد تحول بسیار بزرگی خواهیم بود.

او ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کشور را از جمله اقدام های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و با بیان اینکه رییس جمهوری نیز بر ایجاد و تقویت زیرساخت‌های توسعه در مناطق محروم تاکید ویژه ای دارد، گفت: با همت دولت تدبیر و امید و با طرحهای عملیاتی شده، نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور از ۸.۷ به ۷.۴ دهم درصد کاهش یافته است و سهم دستگاه ها نیز برای تحقق این مهم از پنج درصد اکنون به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت : تا سال ۹۵، نرخ مهاجرت روستاییان در سال حدود یک درصد بود که با همت دولت تدبیر و امید در ایجاد زیرساخت‌ها، اکنون به یک دهم درصد کاهش یافته است.

امید جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری را نتیجه اثرات مثبت توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد طرح‌های اشتغالزا در مناطق محروم کمتر توسعه یافته دانست و افزود: دولت تدبیر و امید نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی کشور اهتمام ویژه ای دارد و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد کرد.

معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین از بیمه رایگان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از روستاییان سراسر کشور خبر داد و گفت که تمام اعتبار مورد نیاز این طرح از محل منابع دولتی تامین و پرداخت شده است.

او با اشاره به اقدام دولت تدبیر و امید در ساخت واحدهای مسکونی در روستاهای کشور ، افزود: طرح ساخت حدود ۳۲ هزار واحد مسکونی با ۴۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در مناطق روستایی، از جمله طرح های مهم و در دست اقدام است.

معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف در مازندران گفت: مازندران در ارتباط با اجرا و تکمیل طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی، از جمله استان های پیشرو و موفق است.

او با بیان اینکه نظام اسلامی در تداوم خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته طی چند سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است، نمونه عینی آن را اجرای طرح‌های موفق اشتغالزا بویژه در بخش کشاورزی و واحدهای دامداری در فعالیت دولت تدبیر و امید در مازندران برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار