رقابت 800 دانش‌آموز استان فارس در نخستین المپیاد آنلاین بازی‌های فکری سرگرمی رویش

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی رویش به صورت ویدئویی با حضور نزدیک به 800 دانش‌آموز از سراسر استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 800 دانش‌آموز استان فارس در نخستین المپیاد آنلاین بازی‌های فکری سرگرمی رویش

امید اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و تداوم آموزش در فضای مجازی، گفت: متاسفانه در سال گذشته برگزاری المپیاد استانی رویش به دلیل همزمانی با ورود ویروس کرونا به کشور لغو شد و همین امر موجب شد تا به دنبال راهی برای برگزار کردن این بازی‌ها به صورت ویدئویی باشیم.

او با تاکید بر اینکه فلسفه راه‌اندازی المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی در شش سال گذشته دور کردن دانش‌آموزان از بازی‌های رایانه‌ای و افزایش قدرت تفکر، ایجاد خلاقیت، تحرک و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و تمرین بازی‌های گروهی و تیمی در میان آنان بوده است، گفت: امروز به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها و استفاده بیش از حد دانش‌آموزان از فضای مجازی، ضرورت تداوم این مسابقات بیش از پیش آشکار شد و در همین راستا ما به دنبال راهی برای برگزاری این مسابقات در شرایط کرونایی و به صورت ویدئویی بودیم.

اسماعیلی ادامه داد: از همین رو در ابتدا از تمام سرداوران این سری مسابقات در سال‌های قبل دعوت کردیم تا به دنبال طرحی برای امکان‌پذیر کردن شرایطی برای برگزاری آنلاین این مسابقات باشند و خوشبختانه داوران با همفکری هم توانستند با خلاقیت و ابتکار و با ایجاد اندکی تغییرات در میز بازی‌ اتللو و پنتاگو شرایطی را برای برگزاری آنلاین این مسابقات فراهم کنند.

او ادامه داد: با ایجاد طرح جدید، به منظور سنجش عملی بودن این روش، مسابقات در میزان محدود و به صورت آزمایشی با گروهی از دانش‌آموزان و به کمک داوران برگزار شد که حاصل کار بسیار مطلوب بود و شرکت کنندگان رضایت کامل داشتند.

او ادامه داد: پس از آن رابطان رویش در تمام مناطق انتخاب شدند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم، ثبت نام این مسابقات از مرحله مدرسه‌ای آغاز شد و بیش از 3 هزار برگزیده از مرحله مدرسه‌ای در مرحله منطقه‌ای شرکت کردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته پنتاگو، اتللو (ریورسی)، لیوان چینی و مکعب روبیک برای تمام مقاطع برگزار شده است، ادامه داد: نزدیک به 800 نفر برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به مرحله استانی راه‌یافته‌اند که در روزهای پنج شنبه و جمعه 21 و 22 اسفندماه باهم به رقابت می‌پردازند.

اسماعیلی اظهار کرد: امسال با توجه به برگزاری آنلاین این مسابقات استقبال بیشتری از سوی دانش‌آموزان مناطق دورتر داشتیم به طوریکه شرکت‌کنندگان از 33 منطقه آموزشی استان فارس در این رقابت ها حضور دارند.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس نیز با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در محل‌های خود به صورت ویدئویی در این رقابت شرکت می‌‌‌کنند، افزود: این مسابقات با حضور 22 نفر داور، قضاوت می‌شود که با توجه به اینکه مسابقات به صورت تک حذفی است و برنده هر گروه با برنده گروه دوم رقابت می‌کند، داوری به صورت متمرکز انجام می‌شود و داوران با حضور در یک مکان بر روند بازی ها نظارت دارند.

فاطمه عظیمی در خصوص احراز هویت شرکت‌کنندگان گفت: در زمان ثبت نام، شرکت‌کنندگان عکس خود را بارگزاری کرده‌اند و مشخصات فردی و عکس شرکت کنندگان در اختیار داوران قرار می‌گیرد و هر داور قبل از شروع بازی احراز هویت بازیکنان را انجام می‌دهد.

به گفته او، در این دوره از رقابت‌ها در رشته اتللو در مقطع ابتدایی نزدیک به 140 نفردانش‌‌آموز پسر و دختر و در مقطع متوسطه نیز نزدیک به 110 نفر دانش‌آموز پسر و دختر با هم به رقابت می‌پردازند.

در رشته لیوان چینی دوره اول ابتدایی نیز بیش از 90 دانش‌آموز، در دوره دوم ابتدایی نیز بالغ بر 150 دانش‌آموز در دو گروه دختر و پسر و در مقطع متوسطه نیز نزدیک به 100 دانش‌آموز پسر و دختر حضور دارند.

در رشته پنتاگو نیز 90 نفر دانش‌آموز پسر و دختر و در رشته مکعب روبیک 110 نفر دانش‌آموز پسر و دختر در روزهای پنج شنبه و جمعه 21 و 22 اسفندماه باهم به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار