کرونا این بار در نقش همسفر

کرج (پانا)- تمام تلاش ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای پایانی سال، جلوگیری از سفرهای داخلی و خارجی است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کرونا این بار در نقش همسفر

با نزدیک شدن به سال جدید و برگزاری مراسم عید نوروز در سراسر کشور، برخی ها برنامه سفر چیده اند بی توجه به شیوع ویروس کرونا و همین دلیل اصلی و نگران کننده‌برای وزیربهداشت و کادردرمان شده است.
سعید نمکی وزیر بهداشت عنوان کرد اگر مردم سفرها را لغو نکنند و یا کاهش ندهند شاهد موج چهارم کرونا خواهیم بود که شدت و قدرت انتشار بیشتری نسبت به موج سوم دارد.
اما، آمار نشان ‌می‌دهد که اکثر بلیط های آژانس ها رزرو شده و این آمار یعنی جولان کرونا در عید نوروز؛ به احتمال زیاد اگر سفرها در این ایام بیشتر شود، بقیه استانها هم مانند خوزستان فراقرمز می شوند.
کرونا در کشور ما یک ساله شده، اما این روزها آمار باز هم در راستای سه رقمی شدن است، این وضع نشان دهنده بیخیالی مردم و رعایت نکردن دستورالعمل ها است.
با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرها در رده های مختلف تقسیم شده اند و ورود به استان هایی که وضع قرمز یا فراقرمز دارند ممنوع است و همچنین برای سفرهای خارجی هم تست PCR اعمال می‌شود.
کادر درمان در این روزها از مردم خواهش می‌کنند که سفر نکنند و رعایت دستورالعمل ها را جدی بگیرند چون اخیرا کرونای انگلیسی هم در کشور انتشار یافته و نگرانی کادر درمان به حد بالای خود رسیده و تاکنون ۳۵۰ مورد ابتلای قطعی به این ویروس در کشور شناسایی شده است.
وزارت بهداشت هم تمام تلاش خود را برای خرید و تولید واکسن انجام می‌دهد تا سریعتر طبق اولویت تزریق انجام شود.
به گفته کیانوش جهانپور، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، نزدیک بیست هزار و هشتصد دوز واکسن به تازگی خریداری شده و هیچ تبعیضی در تزریق وجود ندارد.
واکسن دوم ایرانی بنام (کووپارس) هم به مرحله تست انسانی رسیده که در سه مرحله انجام می‌شود و داوطلبان برای اطلاع بیشتر و اعلام آمادگی برای تزریق این واکسن به‌سایت covid.rvsri.ac.ir مراجعه کنند.
اما بدون رعایت دستورالعمل ها نمی‌توانیم به خودمان اطمینان مبتلا نشدن به این ویروس را بدهیم. پس به خاطر خود و عزیزانمان هم که شده سفر نرویم و رعایت دستورالعمل هارا فراموش نکنیم.

خبرنگار: مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار