500 ویزیت رایگان در مناطق محروم زنجان مجازات جایگزین حبس برای یک پزشک

زنجان (پانا) - یک پزشک زنجانی به علت قصور در یک پرونده پزشکی به پرداخت دیه و ویزیت رایگان 500 مریض در مناطق محروم زنجان بدل از مجازات حبس تعزیری محکوم شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
500 ویزیت رایگان در مناطق محروم زنجان مجازات جایگزین حبس برای یک پزشک

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اعلام این خبر گفت: این پزشک که به اتهام قصور در یک پرونده پزشکی مجرم شناخته شده بود، با توجه به مجازات‌های جایگزین حبس، از سوی قاضی علیمحمدی، رییس شعبه 102 دادگاه کیفری 2 زنجان، علاوه بر پرداخت دیه به خانواده بیمار، به ویزیت رایگان 500 نفر از بیماران مناطق محروم زنجان زیر نظر معاونت بهداشت و درمان شهرستان‌های مذکور به‌ عنوان مجازات جایگزین از یک سال حبس تعزیری مکلف شد.

وی افزود: پرستار و مسئول بخش پرستاری نیز که در این پرونده مجرم شناخته شده بودند هریک علاوه بر پرداخت میزان دیه تعیین شده، به جهت مجازات جایگزین حبس به تهیه ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان جهت مقابله با ویروس کرونا به میزان 15 و 10 میلیون ریال محکوم شدند.

وی درباره ضمانت اجرا یا عدم اجرای مجازات های جایگزین حبس نیز گفت: در قانون پیش‌بینی شده که در صورت عدم اجرای مجازات های جایگزین حبس برای بار نخست یک‌ چهارم تا یک دوم به مدت این مجازات‌ها اضافه می شود و تبدیل این نوع مجازات به حبس هم امکان‌پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار