«مدرسه پویا» شهیدان حجازی شهرستان گلوگاه افتتاح شد

ساری (پانا) - مدرسه پویا شهیدان حجازی شهرستان گلوگاه امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
«مدرسه پویا» شهیدان حجازی شهرستان گلوگاه افتتاح شد

سیدعلی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در حاشیه آیین افتتاح این مدرسه به پانا گفت: «برای ساخت این مدرسه بیش از ۳۰ میلیون تومان هزینه شده است که بخشی را مدرسه و بخش عمده آن را معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران اختصاص داده شده است.»

او هدف از اجرای این پروژه‌ که شامل حیاط پویا، مدرسه پویا و کلاس تربیت بدنی است را ایجاد شادابی و نشاط، تناسب اندام، و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان برشمرد.

ساداتی با یادآوری اینکه حدود ۴۰ درصد از دانش آموزان مازندران اضافه وزن و چاقی دارند، دلیل آن را سبک زندگی و تغذیه نادرست، کم تحرکی و عدم اجرای فعالیت های ورزشی دانست.

او گفته: «نیاز است در مدرسه و حیاط مدرسه به خصوص مدارس دخترانه که فضای در بیرون ندارند برای ورزش کردن در مدرسه فضاهایی ایجاد شود که دانش آموزان بتوانند ورزش کنند و حرکت کنند‌‌ و هم شاداب باشند‌. به همین دلیل معاونت تربیت بدنی و سلامت سیاست‌هایش بر این است که تا آن جایی که توان مالی داشته باشد و توان اجرایی داشته باشد بتواند تعداد زیادی مدارس را به عنوان مدارس پویا تحت پوشش قرار دهد‌‌ و اجرا کند.»

او تأکید کرد که سیاست ما این است هر مدرسه‌ای که فضای این داشته باشد آن را تبدیل به کلاس درس تربیت بدنی کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: «این فضاها لازم است ۸۰ تا ۲۰۰ مترمربع باشد و با کمک خیرین، مدرسه و معاونت تربیت بدنی و سلامت تبدیل به حیاط و مدرسه پویا می‌شود.»
او یادآوری کرد که پروژه کوچ نشان می‌دهد تعداد زیادی از دانش‌آموزان استان چار اضافه وزن و چاقی هستند.

دانش‌آموز خبرنگار: سوگند اوانپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار