نظارت‌ها بر بازار مرغ تشدید می‌شود

گلستان(پانا)-رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان گفت با تشدید نظارت‌ها از تحویل مرغ توسط دامپزشکی تا توزیع و فروش، مشکل کمبود مرغ در استان حل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نظارت‌ها بر بازار مرغ تشدید می‌شود

به گزارش ایسنا، حسین طلوعیان اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده در خصوص کمبود مرغ ناشی از چند علت است، اول این که در ایام پایانی سال خانواده‌ها در حال مهیا شدن برای تعطیلات پایان سال هستند و نسبت به سایر فصول سال میزان بیشتری مرغ خریداری می‌کنند.

وی افزود: دومین علت، تغییراتی است که در بحث قیمت مرغ در مرکز کشور به وقوع پیوسته و تمام معادلات و ثباتی که در بازار مرغستان وجود داشت را با چالش روبرو کرده و بالطبع، گران شدن قیمت مرغ در استان‌های همجوار باعث شده مرغ تولیدی ما از بازار استان خارج شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان بیان کرد: در جلساتی که با سازمان جهاد کشاورزی و اعضای قرارگاه هفده ربیع داشتیم، مقرر شده تمهیداتی را در نظر بگیریم که در بحث نظارت و تحویل گوشت مرغ به بخش صنف اقداماتی را انجام دهیم تا از نشتی مرغ تولیدی استان به خارج از استان جلوگیری کنیم.

طلوعیان با بیان این که قرار است روزانه کل مرغ تحویلی از جهاد کشاورزی در یک بازار مانند میدان بهمن تهران تجمیع و سپس در سطح بازار توزیع شود، گفت: با این اقدام نظارت دقیق‌تری بر توزیع مرغ خواهد شد و از طرفی اتحادیه‌های صنفی مرتبط مکلف شده‌اند تا بر توزیع مرغ در سطح بازار نظارت داشته باشند.

وی از مردم استان خواست تا هرگونه تخلف در بازار به‌ویژه در حوزه توزیع کالاهای اساسی را از طریق سامانه ۱۲۴ به حوزه نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار