پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت محمدرضا الوند؛

الوند برای اعتلای هنر تئاتر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد

تهران (پانا) - سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن صدور پیامی برای درگذشت زنده‌نام محمدرضا الوند هنرمند و مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی وزارتخانه پیام تسلیت فرستاد تاکید کرد الوند برای اعتلای هنر تئاتر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
الوند برای اعتلای هنر تئاتر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد

به گزارش ایرنا، زنده‌نام محمدرضا الوند، نمایشنامه‌نویس و مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه (۷ اسفند)، همزمان با روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستان بعثت به سبب ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب در پیامی خبر درگذشت این هنرمند و از مدیران اداره کل هنرهای نمایشی وزراتخانه را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: خبر درگذشت مرحوم محمدرضا الوند، نویسنده و پژوهشگر تئاتر و از همکاران اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب تاثرم شد. آن فقید سعید؛ سال های متمادی در خدمت فرهنگ و هنر این سرزمین، با پشتکار و علاقه فراوان برای اعتلای هنر تئاتر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

صالحی در ادامه پیام خود آورده است: اینجانب فقدان این همکار گرامی را به خانواده آن مرحوم و کارکنان دستگاه بزرگ فرهنگی کشور به ویژه همکاران اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت امور هنری تسلیت می‌گویم. از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و بردباری خواستارم.

پیش از این سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزازتخانه، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پیام‌های جداگانه‌ای ضایعه و فقدان این هنرمند را تسلیت گفته بودند.

زنده‌نام محمدرضا الوند متولد سال ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر عرصه هنرهای نمایشی بود و طی سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی برعهده داشت. مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رییس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از مسئولیت‌های اجرایی این هنرمند فقید بود. الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی از جمله همکاری نزدیک با همکاری داشت.

این نویسنده، مدیر و پژوهشگر فقید حوزه آثار نمایشی و تئاتر که از جانبازان سرافراز حماسه هشت سال دفاع مقدس بود و از نارسایی کلیه هم رنج می‌برد سال‌ها در مجله شهید آوینی به همکاری مشغول بود و سوابق ارزشمندی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس دارد.

زنده‌نام محمدرضا الوند که از ۲۳ بهمن ماه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بعصت بستری شده بود سرانجام بعد از سه روز بیهوشی و کما عصر روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و تکریم مقام پدر دار فانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار