معاون وزیر صمت عنوان کرد؛

سهم ۵۰ درصدی صنایع کوچک از صادرات کشور

تهران (پانا) - معاون وزیر صمت با اشاره به بازگشت ۱۳۶۵ واحد تولیدی به چرخه تولید از برنامه‎‌ریزی برای احیاء ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سهم ۵۰ درصدی صنایع کوچک از صادرات کشور

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رسولیان امروز شنبه ۹ اسفند ۹۹، در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال احیا و فعال سازی تعداد واحد صنعتی را در دستور کار داشتیم که تا کنون یک هزار و ۳۶۵ مورد آن محقق شده و شاهد بازگشت این واحدها به چرخه تولید بودیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: احیا واحدهای تولیدی راکد و تعطیل از اولویت‌های اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌شمار می‌رود و با حمایت‌های دولت و تلاش‌های بخش خصوصی، موفقیت‌های خوبی در این زمینه به‌دست آمده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که از ابتدای امسال تا کنون شاهد بهره‌برداری از ۲ هزار و ۳۷ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده‌ایم، ادامه داد: این مهم نشان از پیشروی به سمت جهش تولید در شهرک‌های صنعتی کشور بوده است.

رسولیان همچنین از جذب ۹ هزار سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این آمار نشان از رونق سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن دارد که ناشی از حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاری و ارائه مشوق‌ها در این زمینه و همچنین ایجاد زیرساخت مناسب به منظور جذب سرمایه گذاران بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه دولت به ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر زمین آماده‌سازی شده، آب، برق و گاز در شهرک‌های صنعتی، امروز در همه استان‌های کشور زیرساخت لازم برای جذب و فعالیت سرمایه گذاران حوزه تولید فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در سال آینده، تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال و راکد در جهت واگذاری و احیا به دیگر سرمایه‌گذاران بالاخص شرکت‌های فناور و دانش بنیان است.

رسولیان با اشاره به آسیب جدی شیوع ویروس کرونا در اقتصاد کشورهای دنیا افزود: در کشور ما با توجه به شیوع این ویروس و همچنین محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، از رشد ۱۱۲ درصدی در شهرک‌های صنعتی کشور برخوردار بودیم که عزم راسخ کشور در اجرای منویات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۴۷ هزار واحد صنعتی در ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی کشور فعالیت و زمینه اشتغال ۹۵۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند و بیش از نیمی از صادرات کشور متعلق به صنایع کوچک مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که نشان دهنده اهمیت این صنایع در چرخه اقتصادی کشور است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به موقعیت و ظرفیت ممتاز شهرک صنعتی کاسپین بیان کرد: این شهرک صنعتی یکی از مناطق مهم مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اجرای پروژه‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

رسولیان افزود: خوشبختانه با درایت مسئولان قزوین، بستر و زیرساخت‌های بسیار مناسبی در شهرک‌های صنعتی این استان صورت گرفته و شهرک صنعتی کاسپین به یکی از مناطق مهم و استراتژیک کشور در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین استاندار قزوین، شاهد واگذاری ۳۰۰ هکتار اراضی طرح توسعه شهرک صنعتی کاسپین در جهت رفع محدودیت‌های حضور سرمایه گذاران در این منطقه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار