در پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور؛

حاجی میرزایی: پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن به حفظ و قرائت محدود نمی‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با بیان اینکه معلمان شوق آموزش قرآن را  در دانش‌آموزان ایجاد کنند، اظهار کرد که پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن به حفظ و قرائت محدود نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن به حفظ و قرائت محدود نمی‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور اعضای این کمیسیون در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام جواد «ع» و با بیان اینکه مسئولیت ما نسبت به قرآن مجید، مسئولیتی قطعی است و به‌عنوان یک مسلمان مدیون قرآن هستیم، اظهار کرد: به‌صورت خاص مأموریت نظام تعلیم و تربیت، تربیت و پرورش افراد است و یکی از ویژگی‌های بارز قرآن مجید، تعلیم و تربیت است و پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن یک پیوند وسیع و عمیق است که به حفظ و قرائت محدود نمی‌شود بلکه اهداف نظام تعلیم و تربیت باید بر اساس اهداف تربیت قرآنی و اسلامی باشد که سند تحول نیز بر این اساس تنظیم‌شده و بر آن تأکید دارد.

حاجی میرزایی ارتقای توان مهارتی دانش آموزان را در تمام زمینه‌ها و به‌طور خاص در آموزش‌های قرآنی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از چالش‌ها نظام‌های تعلیم و تربیت تبدیل دانش به شایستگی، مهارت، باور و ارزش است و رویکرد سند تحول جایگزینی دانش‌افزایی و مدرسه محوری به سمت آماده کردن دانش آموزان برای بروز و ظهور، فضلیت‌ها و شایستگی‌ها است.

وزیر آموزش‌وپرورش یکی از چالش‌های جدی در این مقطع زمانی را تغییرات سریع در جوامع دانست و گفت: جامعه جدید برای استمرار ارزش‌ها و باورهای جامعه قبلی با چالش‌های زیادی روبرو است و مخاطرات در برابر این تغییرات پرشتاب و گسترده بسیار جدی و مهم است، ازاین‌رو تفکر و یافتن راهی که بتوانیم در میان این دگرگونی‌ها و تغییرات مدافع نسل جدید باشد و آن‌ها را با باورها و ارزش‌های دینی آشنا کنیم، بسیار مهم است.

حاجی میرزایی طرح توانمندسازی معلمان درباره آموزه‌های قرآنی را مفید دانست و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح رساندن معلم به سطحی از توانایی است که بتواند دانش آموزان را به سمت هدف نهایی و مطلوب نظر سند تحول سوق دهد. معلمان باید بتوانند به‌راحتی در زمینه‌های قرآنی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و شوق آموزش قرآن را در دانش آموزان ایجاد کنند. بر این اساس سنجش معلم و دانش‌آموز در اجرای صحیح طرح بسیار با اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار