مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد:

آغاز اجرای طرح حذف دفترچه تامین اجتماعی از اسفندماه

زنجان (پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان شرایط و روش‌های بهره‌مندی بیمه‌شدگان ،مستمری بگیران و کارفرمایان از طرح حذف دفترچه تامین اجتماعی را از اول اسفندماه تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح حذف دفترچه تامین اجتماعی از اسفندماه

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان، مسعود علیاری مدیرکل استان با اشاره به اجرای طرح حذف دفترچه درمانی به هنگام مراجعه برای دریافت خدمت اظهار کرد: این طرح از اول اسفند برای همه دریافت‌کنندگان خدمت از تامین اجتماعی اجرا خواهد شد.
علیاری با بیان اینکه همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (اصلی و تبعی) مشمول طرح حذف دفترچه برای دریافت خدمات درمانی می‌شوند، افزود: شرط بهره‌مندی از این امکان مراجعه و ثبت‌نام بیمه‌شدگان و مستمری بگیران در سایت سازمان به نشانی tamin.ir و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه خود در درگاه مذکور مشاهده خلاصه سوابق درمانی در es.tamin.ir در منوی بیمه شدگان، خدمات سلامت الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک من است.
وی مدارک لازم برای احراز هویت بیمه‌شدگان و مستمری بگیران در مراکز درمانی را کارت ملی، شناسنامه و جلد دفترچه درمانی اعلام کرد و گفت: اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی (10 رقم اول شماره سریال دفترچه) احراز هویت می‌شوند، ضمن اینکه هویت اتباع خارجی جدیدالورود با استفاده از شماره اختصاصی (فیدا) انجام می‌شود.
مدیرکل استان با تاکید بر اینکه ارائه دفترچه درمانی برای برخورداری خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع ضروری است، ادامه داد: ارائه خدمات به نوزادان فاقد کد ملی تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کد ملی از طریق کد ملی مادر حداکثر تا یکماه ارائه خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد:مراجعه به درگاه es.tamin.ir و مشاهده وضعیت پوشش درمان، شماره گیری #1420*4*، انتخاب گزینه 1 (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش درمان، شماره گیری #1666* انتخاب گزینه 1 (استحقاق سنجی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه سه روش تامین اعتبار درمان (استحقاق درمان) محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: همه بیمه‌شدگان اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان اقدام و از پوشش بیمه‌ای خود اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار