معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

در استان اصفهان بیش از پنج هزار تبلت برای دانش آموزان تهیه و توزیع شده است

اصفهان ( پانا) -معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز تکلیف درسی ندارند و بعد از ایام تعطیلات نوروزی و بازگشایی مدارس آموزش مجازی دانش‌آموزان شروع می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
در استان اصفهان بیش از پنج هزار تبلت برای دانش آموزان  تهیه و توزیع شده است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه برای ایام نوروز دانش‌آموزان تکلیف درسی ندارند، اظهار کرد: برای ایام نوروز دانش آموزان پیک نوروزی و هیچ نوع تکلیف درسی ندارند و آموزش مجازی بعد از پایان اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه تعطیل است و بعد از ایام تعطیلات نوروزی و بازگشایی مدارس آموزش مجازی دانش آموزان شروع می‌شود.

وی درباره ارزیابی حضور دانش آموزان در مدارس از مهرماه تاکنون، اضافه کرد: از ابتدای مهرماه امسال حضور دانش آموزان در مدارس بسته به تصمیم ستاد ملی کرونا متناوب بوده است و حضور دانش آموزان در مناطقی حضوری و در مناطقی غیرحضوری بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌ها از بهمن ماه با اعلام وضعیت زرد و آبی استان فعالیت دارند، تصریح کرد: مطابق بررسی قریب به ۷۰ درصد دانش آموزان هنرستانی از حضور در کارگاه‌ها استقبال داشتند و در صورت اعلام وضعیت نارنجی و قرمز ناخودآگاه شرایط تعطیلی کارگاه‌ها را خواهیم داشت.

ناظم زاده تاکید کرد: بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروزی وابسته به تصمیم ستاد ملی کرونا است و آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم نمی‌گیرد و عملکردها مطابق تصمیم‌های ستاد خواهد بود.

وی با اشاره به ارزیابی‌ها انجام شده در زمینه ارتقای کیفیت آموزش آنلاین، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در حد امکان، زیرساخت ارائه این نوع آموزش به دانش آموزان فراهم شده و عملکرد در این زمینه موفقیت‌آمیز بوده است، اما به طور یقین آموزش‌های آنلاین جایگزین آموزش‌های حضوری نمی‌شود و تلاش بر این بوده تا با کیفیت بهتری ارائه خدمات آموزش آنلاین به دانش آموزان انجام شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: ادعا نمی‌کنیم این نوع آموزش به صورت بهینه بوده است، اما از جهت سخت افزاری و بالا بردن بردن سواد رسانه‌ای همکاران امیدواریم بتوانیم آموزش با کیفیتی را به دانش آموزان ارائه دهیم.

وی درباره ساعت‌های حضور معلمان در آموزش آنلاین، افزود: این اتفاق مطابق برنامه مدارس است، قرار بر این بوده ساعت‌های مدارس و حضور معلمان در فضای مجازی هر جلسه کلاس از ۳۵ دقیقه بیشتر نباشد تا مسائل بهداشتی رعایت شده و از نگاه کردن طولانی مدت دانش آموزان به تبلت و موبایل جلوگیری شود.

ناظم زاده با تاکید بر مشارکت خیران استان برای تهیه تبلت برای دانش آموزان در کرونا، تصریح کرد: در سطح استان بیش از پنج هزار تبلت برای دانش آموزان و حضور آنها در آموزش آنلاین و عقب نماندن از درس و تحصیل تهیه و توزیع شده است، اما هنوز به تعداد بیشتر تبلت برای آموزش دانش آموزان نیاز است و قول مساعدت در این زمینه از سوی شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی و وزارت آموزش و پرورش داده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان برای آموزش آنلاین به فرزندان به خانواده‌ها، توصیه کرد: باید والدین شرایط فعلی را درک کنند، آموزش و برگزاری امتحانات دانش آموزان در بحران انجام می‌شود، ضروری است همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند تا با توزیع واکسن در اجتماع، در سال تحصیلی آینده به شرایط عادی و آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار