وزیر آموزش و پرورش:

تاکنون ۷۵ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته مشمول طرح مسکن شده اند

هرمزگان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد تاکنون ۷۵ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته مشمول طرح مسکن شده اند.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون ۷۵ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته مشمول طرح مسکن شده اند

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با پانا، در خصوص مسکن فرهنگیان گفت: با توجه به توافق آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی، تاکنون ۷۵ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته مشمول این طرح شده و زمین ۴۳ هزار نفر از آن‌ها مشخص شده است.

وی افزود: عملیات ساخت در برخی استان‌ها آغاز شده است و در استان هرمزگان نیز با توجه به برخی مشکلات در این زمینه، در گفتگو با استاندار هرمزگان و وزیر راه و شهرسازی این مشکل را بزودی برطرف خواهیم کرد.

حاجی میرزایی در پاسخ به دغدغه فرهنگیان در خصوص ایرادات بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز گفت: با مسئولان بیمه ایران بار‌ها در این خصوص جلسه‌هایی برگزار شده و تاکنون تلاش شده به رغم افزایش زیاد نرخ ارائه خدمات، بدون افزایش چشمگیر در پرداختی‌های فرهنگیان، خدمات و مراکز ارائه آن توسعه یابد.

وی افزود: برای ارتقای معیشت فرهنگیان تلاش‌های زیادی شده و در یکسال اخیر حقوق فرهنگیان افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت نخست آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است افزود: بخش عمده نیرو‌های حق التدریس تاکنون جذب شده اند و برای جذب افراد باقی مانده، مذاکرات اولیه برای دریافت ردیف استخدامی آن‌ها انجام شده و در تلاشیم در سال ۱۴۰۰ این افراد نیز استخدام شوند.

حاجی میرزایی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش را تجهیز هنرستان‌ها دانست و افزود: از پارسال تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مراکز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کرونا ساختار‌های سنتی نظام تعلیم و تربیت را متوقف کرده است افزود: این بیماری برغم اتفاقات تلخی که به همراه داشت فرصت خوبی برای گسترش دامنه نقش آفرینی آموزش و پرورش است و فرصت‌هایی را پدید آورد که در گذشته مجال پرداختن به آن را نداشتیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه فعالیت در سامانه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است اضافه کرد: ارتقای شبکه شاد در دستور کار است و تیم برجسته‌ای به این منظور در حال فعالیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار