حاجی میرزایی: در دوران کرونا خانواده‌ها دستیار معلمان هستند

هرمزگان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در بندرعباس گفت که برقراری عدالت آموزشی و توجه ویژه به مناطق کمترتوسعه یافته و محروم از جمله استان مرزی هرمزگان در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: در دوران کرونا خانواده‌ها دستیار معلمان هستند

محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: آموزش و پرورش با همه‌ ظرفیت‌های خود، اهتمام ویژه‌ای به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب در نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز بر تربیت چند ساحتی تاکید ویژه دارد که علاوه بر افزایش دانش باید دانش آموزان در ابعاد مختلف رشد یابد.

وزیر آموزش و پرورش همچنبن با اشاره به پیامدهای ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایط کنونی و شیوع این ویروس، فرصت پیوند با خانواده‌ها محکم‌تر از قبل شده است، به طوری که خانواده‌ها دستیار معلم هستند و نقش آن‌ها فراگیرتر و گسترده‌تر شده است.

وی یادآورشد: گستردگی این اپیدمی ضرورت توجه به روش‌های نوین آموزشی را ایجاد کرد که خوشبختانه با کمک و تلاش شبانه‌روزی معلمان و مدیران، تعلیم و تربیت هیچگاه در کشور تعطیل نشد و روند اجرای برنامه‌های آموزشی را به روش‌های حضوری و غیرحضوری دنبال کرده‌ایم.

حاجی میرزایی همچنین با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: روند تحولات در آموزش و پرورش این استان چشمگیر است و این منطقه مرزی در حوزه‌ آموزش متوسطه دارای رشد مناسبی بوده که باید شتاب بیشتری به خود گیرد.

به گفته وی، هرمزگان همچنین در جذب دانشگاه هنرآموزان هنرستان‌ها نیز بسیار موفق عمل کرده است و سرانه فضاهای آموزشی ایمن در آموزش و پرورش این استان بسیار مطلوب است.

نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش وپرورش به رفع مشکلات هرمزگان هستیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام‌ جمعه بندرعباس نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در این استان گفت: نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش در رفع مشکلات این استان بویژه در مناطق کمتر برخوردار هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: با توجه به مرزی بودن هرمزگان و شرایط خاص و ریشه دار بودن محرومیت‌ها در مناطق مختلف این استان، نیازمند عزم ملی در پایان بخشی به این مشکلات بویژه در مقوله عدالت آموزشی است.

وی با تاکید اینکه حمایت ملی از آموزش و پرورش هرمزگان می‌تواند به رشد و ارتقای جایگاه استان کمک کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش هرمزگان پویا و برنامه محور است و شاهد پیشرفت‌های علمی و پژوهشی فراوانی از سوی این مجموعه در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

امام جمعه بندرعباس افزود: نقش نهاد تعلیم و تربیت در تقویت بنیه علمی و دینی جوانان و نوجوانان بسیار خطیر است و آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن در توسعه در دستیابی کشور به عزت و پیشرفت است.

عبادی زاده ادامه داد: از آنجایی که آموزش و پرورش رکن و پایه تعیلم و تربیت است، در تبیین بیانیه ی گام دوم انقلاب نیز وظیفه ی سنگینی دارد که می‌تواند با تکیه بر ظرفیت‌های خود از جمله نیروی انسانی تربیت شده، گام‌های بلندی را در این بخش بردارد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در لایه‌های اجرایی و عملیاتی برنامه‌های خود می‌تواند در شتاب بخشی به برنامه‌ها برای گام دوم انقلاب تاثیر مضاعفی داشته باشد که به طور قطع این ظرفیت در تحقق اهداف بیانیه نقش محوری دارد.

امام جمعه بندرعباس در پایان اظهار امیدواری کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با برخورداری از مدیر و مجموعه فعال بتواند منشا خدمات روزافزون برای مردم و دانش آموزان این استان باشد.

وزیر آموزش و پرورش به اتفاق هیات همراه روز پنحشنبه به منظور افتتاح و کلنگ زنی چند طرح آموزشی و نشست با منتخبان فرهنگی هرمزگان وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد.

حاجی میرزایی در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس مورد استقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت و سپس با حضور در گلزار شهدای بندرعباس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و پیروزی انقلاب و عزت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون جانفشانی شهدا دانست.

افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های آموزشی، گفت و گوی زنده در شبکه شاد با مدیران و معلمان، نشست حضوری با منتخبان فرهنگی هرمزگان و شورای معاونان و روسای آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان و بازدید از چند واحد آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان هرمزگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار