معاون اداره کل قرآن وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت 800 گروه هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن ها در فضای مجازی

سمنان (پانا) - معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد 800 گروه دانش آموزی هم خوانی قرآن و مدیحه سرایی در فضای مجازی و شاد فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 800 گروه هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن ها در فضای مجازی

میکائیل باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که برای برگزاری مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان سراسر کشور در سمنان است، اظهار کرد: دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء آنان این روزها با اینکه دست و پنجه نرم می کنند با شرایط متاثر از ویروس کرونا، اما به درس و مشق و مسائل آموزشی و تربیتی بیش از گذشته اهتمام دارند.

وی افزود: در کشور عزیزمان حدود 750 مرکز دارالقرآن در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور مشغول ارائه فعالیت های آموزشی و پرورشی به علاقه مندان این عرصه هستند.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، یکی از فعالیت هایی که در این مراکز انجام می شود را تشکیل گروه های هم خوانی و مدیحه سرایی به تفکیک دختران و پسران عنوان کرد و گفت: حدود 800 گروه فعال هم اکنون در مراکز دارالقران سراسر کشور در همین فضای مجازی داریم که این گروه ها در مناطق مختلف استان و شهرستان به اجرای برنامه می پردازند تا بتوانند فعالیت های مراکز دارالقران را به علاقه مندان اعلام کرده و توسعه و تعمیق دهند.

باقری خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات از هر استان حداکثر یک گروه دختر و یک گروه پسر می توانستند در مرحله نهایی شرکت کنند. در مرحله مقدماتی بخش کشوری نیز آثار دانش آموزان به صورت غیرحضوری و آنلاین مورد بررسی بهترین داوران کشور قرار گرفته و 20 گروه برتر به مرحله پایانی راه پیدا کرده اند.

گفتنی است؛ در شب گذشته جلسه توجیهی و مراسم قرعه دانش آموزان شرکت کننده در چهارمین دوره مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی با راهبری باقری در تالار استاد شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات نیز از ساعاتی پیش با سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است. دارالمرحمة سمنان میزبان برگزاری آخرین رویداد قرآنی دانش آموزی قرن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار