محمد مومنی در گفت‌وگو با پانا

استقلال مطابق میل هواداران بازی نمی‌کند اما مدعی شماره یک قهرمانی است

پرسپولیس نمی‌تواند صدر جدول را از استقلال بگیرد

تهران (پانا) - مهاجم اسبق استقلال تهران معتقد است به رغم اینکه استقلال فوتبال زیبا بازی نمی‌کند، اما همچنان صدرنشین است و شانس اول قهرمانی در این فصل لیگ برتر محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استقلال مطابق میل هواداران بازی نمی‌کند اما مدعی شماره یک قهرمانی است

محمد مومنی مقدم در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط استقلال و انتقادهایی که به این تیم می‌شود، گفت: « ما هم معتقدیم استقلال آن‌طور که هواداران انتظار دارند باز نمی‌کند، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که استقلال هم‌اکنون در صدر جدول است و اگرچه شرایط آرمانی ندارد اما توانسته در صدر جدول قرار بگیرد. فوتبال ما اسپانیا نیست که تیم استقلال باید بهترین باشد. به نظر من با توجه به شرایط فعلی عملکرد استقلال قابل دفاع است. »

وی ادامه داد: « تاکنون استقلال با توجه به شرایط لیگ در حد و اندازه فوتبال ایران نتیجه گرفته است. حالا هم مدعی شماره یک قهرمانی است، اگر پرسپولیس هم امتیازات لازم را کسب کند باز هم نمی‌تواند جایگاه استقلال را در صدر جدول بگیرد. بنابراین نباید تنها به شیوه بازی استقلال انتقاد کنیم. نتایجی که این تیم کسب می‌کند قابل قبول است. »

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سؤال که برخی از انتقادها به این خاطر است که می‌گویند استقلال سیستم و تاکتیک ندارد، اظهار کرد: « یکی از مشکلاتی که محمود فکری با آن دست و پنجه نرم می‌کند، متغیر بودن بازیکنان است. متأسفانه بازیکنان مصدوم می‌شوند و به خاطر اجبار، فکری آنها را در اختیار ندارد. به همین خاطر تیم سیستم و تاکتیک ندارد. از طرفی همه بازیکنان تفکر یکسان با یکدیگر ندارند و بازیکنان دچار اشتباه می‌شوند اما دور از انصاف و کم لطفی است که بخواهیم فقط انتقاد کنیم. »

مدیر سابق آکادمی استقلال افزود: « در تیم پرسپولیس ساختار را فرد دیگری درست کرد و حالا فرد دیگری از آن استفاده می‌کنند اما شرایط استقلال کاملاً متفاوت بود ابتدا تیم دست استراماچونی بود و پس از آن در اختیار مجیدی قرار گرفت دو مربی که کاملاً تفکر متفاوت داشتند و پس از آن به محمود فکری رسید البته او با خودش چند بازیکن مثل بابک مرادی و مهدی‌پور را آورد که ساختار ذهنی استراماچونی شکسته شود اما این نیاز به یک زمان دارد و باید صبر کنیم. »

مومنی تاکید کرد: « ضمناً تفکرات مربیان با یکدیگر متفاوت است، برخی از مربیان اعتقاد دارند که ابتدا باید نتیجه بگیرند و فوتبال قشنگ درست می‌شود مثل فکری که چنین اعتقادی دارد، اما استراماچونی اعتقاد داشت که ابتدا باید خوب بازی کنند و پس از آن نتیجه بگیرند، بنابراین هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد و نباید کار او را زیر سؤال برد. »

پیشکسوت استقلال در مورد ضعف شاگردان فکری در برابر تیم نفت مسجد سلیمان گفت: « اصلی‌ترین دلیلی که باعث شد استقلال در این بازی به نتیجه تساوی برسد عدم اعتماد به نفس بود آنها بازی قبل خود را واگذار کرده بودند و به همین خاطر استرس داشتند. سید حسین حسینی هم بعد از چند بازی فرصت حضور در ترکیب تیم را پیدا کرد و به خاطر یک اشتباه گل به خودی زد. او هم مثل دیگر بازیکنان عدم اطمینان به خود را داشت به همین خاطر نتوانست مثل همیشه ظاهر شود درحالی که حسینی یکی از دروازه‌بانان خوب استقلال است و یک حریف جدی برای مظاهری محسوب می‌شود. »

مومنی در ادامه به حریفان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: « به نظرم استقلال خودش یک غول است که در بین غول‌ها قرار گرفته است. تیم استقلال سمبل همه این تیم‌هاست و ما نباید از این حریفان بترسیم. در گذشته استقلال تمام این حریفان را شکست می‌داد، درست است که ساختار و تفکر فوتبال الآن تغییر کرده است اما در گذشته محمود فکری مقابل این تیم‌ها بازی می‌کرد و الآن به عنوان سرمربی در برابر آنها قرار دارد. بنابراین هیچ ترسی نباید وجود داشته باشد و درست است که ساختار فوتبال این تیم‌ها بهتر از ماست اما نباید فراموش کنیم که استقلال خلاقیت و تاکتیک بهتری دارد و در برابر آنها حرف برای گفتن دارد. »

پیشکسوت استقلال در واکنش به شایعه احتمال جدایی پرویز مظلومی از این تیم گفت: « من هم شنیده‌ام که احتمال دارد مظلومی از استقلال جدا شود که اگر این اتفاق بیافتد ضربه بزرگی به تیم وارد می‌شود. پرویز مظلومی نقش پدر استقلال را دارد، همان‌طور که در گذشته منصورخان پورحیدری به عنوان سرپرست نقش پدری برای بازیکنان داشت. »

وی در پایان گفت: « مظلومی هم شاگرد پورحیدری بوده و حالا که به عنوان سرپرست در کنار تیم استقلال است. باید مدیریت باشگاه او را حفظ کند .استقلال بزرگ‌تر ندارد و تنها کسی که می‌تواند به عنوان بزرگ در کنار استقلال باشد پرویز مظلومی است. او بدون حاشیه کار خود را انجام می‌دهد هرچند که خیلی از افراد با آن مخالف هستند اما به اعتقاد من اگر مدیریت استقلال بتواند مظلومی را حفظ کند، هنر به خرج داده است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار