به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی؛

کمک ۲۶۰۰ میلیارد ریالی خیران سمنان در قالب طرح رزمایش رفتار مومنانه

سمنان (پانا) - معاون اجرایی سپاه قائم(عج) استان سمنان با بیان اینکه خیران استان در طرح رزمایش رفتار مومنانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا کمک کردند، گفت رزمایش رفتار مومنانه با هدف مشارکت خیران در کمک به نیازمندان و خانوارهای آسیب دیده از کرونا، در سه مرحله اجرایی شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۲۶۰۰ میلیارد ریالی خیران سمنان در قالب طرح رزمایش رفتار مومنانه

سرهنگ علی خالقیان، در نشست خبری تبیین برنامه‌های دهه فجر سپاه استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این نهاد در سمنان، درباره شناسایی نیازمندان و کمک به آنان در قالب رزمایش رفتار مومنانه، ابراز داشت: بانک اطلاعاتی با عنوان گره‌گشا به منظور شناسایی افراد نیازمند تشکیل شد و دستگاه‌های اجرایی حمایتی مشخصات مددجویان نیازمند خود را در این بانک اطلاعاتی ثبت می‌کنند و براساس اطلاعات ثبت شده، به خانواده‌های نیازمند کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل کمک خیران در رزمایش رفتار مومنانه، ۲۲۰ هزار سبد معیشتی شامل کالاهای اساسی مانند قند، برنج، گوشت، تخم‌مرغ، ماکارونی، چای و رب گوجه فرنگی، تهیه و بین نیازمندان توزیع شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ هزار خانواده و صنوف آسیب دیده از کرونا در استان سمنان، در ابتدای شیوع کرونا شناسایی شد که در مرحله اول رزمایش رفتار مومنانه ۸۰ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

معاون اجرایی سپاه قائم(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری یک هزار و ۶۰۰ عنوان برنامه در قالب رزمایش الی بیت‌المقدس گوشه‌ای از اقدامات دهه فجر سال ۹۹ است، افزود: برگزاری مجمع علما و نخبگان با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری نشست مشترک مودت، همدلی با حضور فرماندهان نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر استان محسوب می‌شود.

سرهنگ خالقیان، حضور نیروهای مسلح و نیروهای بسیجی در پایگاه‌های انتقال خون را از دیگر برنامه‌های دهه فجر استان دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم با رویکرد عمرانی، بهداشتی و درمانی و… از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در طول دهه فجر برگزار شود.

وی در ادامه از نورافشانی به وسیله ۲۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در سراسر استان سمنان خبر داد و گفت: برگزاری راهپیمایی خودرویی یا موتوری با هدف نمایش اقتدار بسیج، برگزاری گروه سرود محله‌ای در ۱۵۰ محله در سراسر استان سمنان و برگزاری جشنواره و همایش و تولید رسانه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام با حضور بسیجیان برگزار می‌شود.

معاون اجرایی سپاه قائم(عج) استان سمنان با بیان اینکه برگزاری رژه نیروهای موتوری با همکاری نیروهای مسلح رأس ساعت ۹:۳۰ صبح دوازدهم بهمن به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور انجام می‌شود، گفت: در شهر سمنان این مراسم از سپاه ناحیه آغاز و پس از حضور در گلزار شهدا، مجدداً کاروان اقتدار بسیج به سپاه ناحیه باز می‌گردد در شهرستان‌های دیگر استان نیز انتخاب مسیر بر عهده سپاه ناحیه همان شهرستان گذاشته شده است.

سرهنگ خالقیان، با اشاره به اینکه ۱۱۶ زندانی جرائم غیرعمد این استان با کمک خیران در قالب طرح رفتار مومنانه از زندان آزاد شدند، افزود: زندانیان جرایم غیرعمد، بدهکار هستند نه بزهکار و خانواده‌های این زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانواده با توجه به شیوع کرونا با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند و بخشی از کمک خیران صرف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و حمایت از خانواده زندانیان شد.

وی مشارکت بیش از پیش نیکوکاران و خیران در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را اقدامی خداپسندانه عنوان و تاکید کرد: بیش از هشت میلیارد ریال از محل کمک خیران در رزمایش رفتار مومنانه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه شد. آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین توانمندسازی و اشتغالزایی به منظور اقدامی اساسی در رفع مشکلات جزو اولویت‌های رزمایش رفتار مومنانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار