رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان تهران:

برگزاری مسابقات قرآن و عترت، سبب رشد اجتماعی دانش آموزان می شود

سمنان (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان تهران، با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقات قرآن و عترت در بین دانش آموزان گفت: از آنجائی که مسابقات هم خوانی و مدیحه سرایی، در کنار بخش تخصصی قرائت قرآن، یک کار تیمی است، سبب رشد اجتماعی دانش آموزان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات قرآن و عترت، سبب رشد اجتماعی دانش آموزان می شود

مهدی نعیمی در گفت و گو با پانا در راستای میزبانی مجازی استان سمنان برای چهارمین دوره مسابقات قرآن، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان، رجوع به قرآن و اهل بیت و مفاهیم آن است؛ که باید از آن ها برای کمک به دانش آموزان کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه فراگیری قرآن کریم و آشنایی و انس با مفاهیم نورانی آن، از مهمترین ضرورت های فرهنگی و دینی به شمار می رود، افزود: ما باید این ضرورت ها را به دانش آموزان منتقل کنیم تا بتوانیم دانش آموزانی با هویت دینی و اسلامی تربیت کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان تهران، یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی را انس هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن دانست و تصریح کرد: نغمه های قرآنی و زیبایی های آن، سبب جذب و علاقه مندی هرچه بیشتر دانش آموزان به سمت قرآن و معارف آن شده و در پی آن حضور بیشتر آنان را شاهد خواهیم بود که این امر، مقدمه ای است برای بهره بردن از تربیت قرآنی.

نعیمی افزود: همچنین برگزاری این مسابقات در سطح مراکز دارالقرآن کریم آموزش و پرورش، سبب پویایی و رونق این مراکز می شود؛ چرا که این دانش آموزان یک فعالیت بانشاطی را در سطح این مراکز دیده و به سمت این مراکز جذب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که بیماری منحوس کرونا سبب شده بسیاری از فعالیت های اجتماعی ما تعطیل شود، دانش آموزانِ ما اگر در فضای مجازی احساس کنند در کنار هم قرار می گیرند، خصوصا در بحث هایی مثل قرآن کریم، باعث ایجاد نشاط بیشتر در آنان می شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان تهران، ادامه داد: شاید فکرکنیم در برهه ای از زمان که اکثر بچه ها در منزل هستند، جمع کردن آن ها بسیار دشوار است، اما یکی از فرصت هایی که فضای مجازی ایجاد کرد، این است که دانش آموزان می توانند در کنار هم به تمرین و تکرار بپردازند و این خود به خود در روحیه آنان نیز موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار