فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی در آموزش و پرورش تسهیل می شود

گلستان(پانا)- معاون متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان خبر داد محوریت کار در آموزش و پرورش در حوزه متوسطه، سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی در آموزش و پرورش تسهیل می شود

پیری، ضمن شادباش ایام دهه فجر، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم اهداف و ماموریت های خود را به خوبی انجام دهیم، طراحی هایی داشته ایم. بدیهی است که هرچه مشارکت فکری و استفاده از دیدگاه و نظرات و عناصر اثرگذار در فرایند تعلیم و تربیت بهتر شود، فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی در آموزش و پرورش تسهیل می شود و میزان دقت تصمیم گیری ها افزایش پیدا خواهد کرد و منجر به کیفیت فعالیت ها خواهد شد.

وی افزود: ارتباطات و تعاملات انسانی، امروزه در سازمان های اجتماعی به عنوان یک سرمایه اجتماعی است. از این سرمایه باید به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم ماموریت های سازمانی خود را برای ارتقا شاخص های حوزه متوسطه بهره گیری کنیم. ما در مدارس، اگر بخواهیم ماموریت های آموزش و پرورش را به خوبی دنبال کنیم، می بایست این نگرش سیستمی را در مدارس محقق کنیم. اگر بخواهیم شاخص های آموزش متوسطه را به صورت علمی، دقیق و جزئی پیگیری و دنبال کنیم در حیطه سازمانی خود و حوزه عملیاتی مان باید این نظام برنامه ریزی نهادینه شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: مدرسه ای موفق است که بتواند هدفمند حرکت کند و بداند در چه موقعیتی در ابتدای سال تحصیلی بوده و در انتهای سال تحصیلی می خواهد در کدام نقطه مکانی مشخص به آن برسد. ما در ابتدای ابلاغ در زمان طراحی برنامه ها تا زمان تحقق شاخص ها و کنترل نهایی می بایست گام به گام مدارس خود را مورد بازدید و نظارت قرار دهیم، نظارت مرحله ای، گام به گام و مستمر. هنگامی که دائم مدارس خود را مورد نظارت قرار دهیم هر کجا با موانعی مواجه شویم قطعا مدرسه، شهرستان و استان به دنبال راه حلی برای رفع آن خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های برنامه الگوی تعالی مدیریت این است که هر مدرسه بر اساس توانمندی خود برنامه ریزی کند و بداند چه ظرفیت ها و قابلیت هایی دارد، در چه محیط پیرامونی قرار دارد، برنامه ریزی اش متناسب با شرایط مدرسه است یا خیر.

او تاکید کرد: در واقع، محوریت کار ما در آموزش و پرورش در حوزه متوسطه، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است. راهکار های اجرایی و ماموریت هایی که برای آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین طراحی شده به دنبال این است که،انسانی تربیت کند در تراز نظام جمهوری اسلامی و دانش آموز را به مرحله ای از حیات طیبه برساند.

پیری در پایان افزود: انشاالله بتوانیم در خروجی های پایه دوازدهم و در میزان کیفیت رشته های قبولی دانش آموزان در کنکور موفق باشیم که استان گلستان سهمی کیفی و گسترده ای در این زمینه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار