مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد:

مجلس دانش آموزی، نماد انسجام و غرور ملی دانش آموزان ایران اسلامی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه مجلس دانش آموزی، نماد انسجام و غرور ملی دانش آموزان ایران اسلامی است، گفت معتقدیم مجلس دانش آموزی، تنها برنامه‌ای است که جوشش آن در کف مدرسه و انتخابات شوراهای دانش آموزی است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی، نماد انسجام و غرور ملی دانش آموزان ایران اسلامی است

محمد دستورانی، در آئین افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی به صورت ویدیوکنفرانس، با اشاره به اینکه دانش آموزان در قالب مجلس دانش آموزی، مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، پرسش‌گری و نقادی را تمرین می کنند، خاطرنشان کرد: امروز صحبت های نمایندگان مجلس دانش آموزی، نشان دهنده عمق آشنایی شان با سندتحول و آشنایی با ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب و نقشی که دانش آموزان می توانند ایفا کنند، است.

وی با عنوان این مطلب که مجلس دانش آموزی، آگاهی‌های دانش آموزان را متناسب با مسائل روز جامعه ارتقاء می دهد، افزود: دانش آموزانی که عضو مجلس دانش آموزی هستند، از لحاظ خود باوری و اعتماد به نفس، ظرفیت پذیرش مسئولیت در سطح بالاتری را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، مجلس دانش آموزی را یکی از بهترین تجربه های جامعه دانش آموزی در سطح بین الملل دانست و تصریح کرد: مجلس دانش آموزی، عصاره انتخابات شوراهای دانش آموزی در سطح مدارس استان و کشور است و می تواند از کف مدرسه، مطالبات جامعه دانش آموزی را نمایندگی کند.

دستورانی، نقش مهم و اصلی مجلس دانش آموزی را در جامعه آموزش و پرورش، قانون گذاری و رساندن صدای دانش آموز در بطن مدرسه به گوش مسئولین و ابلاغ آن در سطح کلان بیان کرد و گفت: مجلس دانش آموزی یک بازوی پرتوان برای وزارت آموزش و پرورش است که آگاهی‌های دانش آموزان را متناسب با مسائل روز جامعه ارتقاء می دهد.

وی اظهار کرد: مجلس دانش آموزی یک نهاد مشورتی و تصمیم ساز بسیار موثر است که با پررنگ کردن افکار و اندیشه های دانش آموزان عزیزمان، می توان مجموع افکار جمع آوری شده و نظرات و پیشنهادات آنان را برای رفع مشکلات آموزش و پرورش راه گشا دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان پس از اعطای اعتبار نامه مجلس دانش آموزی به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان و همچنین اعطای حکم مشاوری خود به آنان، خواستار برگزاری جلسات، به صورت هر دو ماه یکبار با نمایندگان مجلس دانش آموزی استان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار