معاون پرورشی و فرهنگی در آئین اختتامیه جشنواره جوانه‌های راه اظهار کرد؛

تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در آئین اختتامیه جشنواره جوانه‌های راه با برشمردن فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی عملکرد این نهاد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آمورش و پرورش، علیرضا کاظمی در آئین اختتامیه جشنواره جوانه‌های راه که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و در سالن جلسات وزارت مذکور برگزار شد، با اشاره به کاهش آمار و ارقام تصادفات، اظهار کرد: از آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه بزرگ و مؤثر انتظار می‌رود کارهای بزرگی در جهت ارتقای ایمنی انجام دهد.

وی افزود: در راستای افزایش ایمنی و کاهش حوادث دو موضوع را در دستور کارداریم؛ که آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در کتاب‌های درسی و دیگری آموزش این مقررات در قالب فوق‌برنامه‌های دانش آموزان است.

کاظمی تصریح کرد: در سه‌پایه تحصیلی سوم و چهارم ابتدایی و پایه دوازدهم متوسطه، دانش آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین با وظایف پلیس آشنا می‌شوند. آشنایی دانش آموزان پایه چهارم با کمربند ایمنی و انواع وسایل نقلیه و آشنایی دانش آموزان پایه دوازدهم با ایمنی جاده‌ها ازجمله مصادیق این موضوع است.

وی اضافه کرد: کتاب‌های درسی محدودیت‌هایی دارند لذا باید از روش‌های دیگر نیز استفاده کرد بنابراین بخش دوم برنامه‌های آموزشی در خصوص مقررات راهنمایی و رانندگی در قالب فوق‌برنامه برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: تشکل همیار پلیس یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های دانش‌آموزی کشور است، در شرایط کرونایی این تشکل با 24 هزار عضو فعالیت خود را در فضای مجازی و در کانال مربوط در شبکه شاد ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به وجود تشکل فرهنگ یاران ترافیک، تصریح کرد: تاکنون بیش از یک‌صد هزار نفر از اعضای این تشکل را آموزش دادیم.

کاظمی با اشاره به تغییر شرایط فعالیت‌ها با شیوع کرونا و از سال قبل، اظهار کرد: از سال قبل برنامه‌های آموزشی خود و حوزه ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را در فضای مجازی برگزار می‌کنیم، تولید و بارگذاری 5 هزار محتوا در شبکه شاد کانال همیاران پلیس ازجمله این فعالیت‌ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: فعالیت‌های اردویی و برگزاری جشنواره جوانه‌های راه نیز یکی دیگر از اقدامات فرهنگی و شروعی برای کارهای عمیق فرهنگی است لذا از سال تحصیلی جاری این جشنواره را به یک موضوع دائمی تبدیل کردیم.

وی از آمادگی کامل برای همکاری بیشتر با وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری جشنواره‌ها خبر داد و افزود: یکی از راه‌های افزایش ایمنی، تولید خودروهای متناسب با سن دانش آموزان برای استفاده در فرایند سرویس مدارس و اردوهای دانش‌آموزی است.

کاظمی بر تلاش بیشتر و مؤثر در افزایش ایمنی دانش آموزان تأکید و عنوان کرد:این جشنواره اقدامی بود برای کارهای فرهنگی عمیق‌تر در این موضوع بود لذا این برنامه را برای سال آینده برای 7 میلیون دانش‌آموز ارائه می‌کنیم.

گفتتی است؛ این جشنواره با شعار؛ عابر آگاه، راننده قانون‌مدار، جاده ایمن و خودرو ایمن و در رشته‌های هنرهای تجسمی ویژه دانش آموزان ازجمله؛ نقاشی، عکاسی، پوستر و کاریکاتور و با همکاری دو وزارت آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی و برخی نهادها و سازمان‌های همکار برگزار شد. بیش از شش هزار آثار در این جشنواره مشارکت داشتند.

همچنین؛ در این آئین از علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و هانی معلمی معاون وی با اهدای نشان افتخار و لوح تقدیر توسط وزارت راه و شهرسازی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار