مشترکان کنتورهای آب را عایق‌بندی کنند

ساری (پانا) - شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در اطلاعیه‌ای از مشترکان خواست برای پیشگیری از یخ‌زدگی و نفوذ سرما، کنتورهای آب را عایق‌بندی کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مشترکان کنتورهای آب را عایق‌بندی کنند

در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب مازندران آمده است که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال بروز یخبندان، مشترکان به منظور جلوگیری و شکستگی لوله‌ها و کنتور آب در فضای باز آن را با پوشش مناسب از قبیل گونی، موکت، پشم‌شیشه و سایر الیاف مصنوعی محافظت کنند.

این شرکت از مشترکان خود خواسته که در زمان بروز یخبندان از ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای رفع یخ‌زدگی خودداری کنند.

همچنین به مشترکان توصیه شده است که از باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ‌زدگی کنتور لوله‌ها که باعث هدر رفت آب می‌شود جدا خودداری کنند تا امکان آب‌رسانی به دیگر شهروندان فراهم شود.

در صورت یخ‌زدگی کنتور، با 122 تماس بگیرید

با توجه به آیین‌نامه داخلی و اجرایی شرکت آب و فاضلاب، حفاظت از انشعاب برعهده مشترک است و مشترک باید کنتور خود را در برابر خسارات محافظت کند اگرچه کنتور متعلق به مشترک نیست و مشترک با امضای قرارداد خرید انشعاب متعهد به این موضوع می‌شود.

مشترکان آب در صورت یخ زدگی کنتور آب و اطمینان از آن، باید با شماره 122 تلفن اتفاقات آب و فاضلاب تماس بگیرند و یخ زدگی را گزارش دهند تا ماموران آب و فاضلاب مشکل را حل کنند.

مازندران سرد و برفی می‌شود

طبق اعلام هواشناسی استان، از فردا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای دما ۱۰ تا ۱۲ درجه و در ارتفاعات تا ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و بارش برف در ارتفاعات از بعدازظهر امروز در ارتفاعات استان آغاز می‌شود و به تدریج تا صبح جمعه در مناطق پایین دست گسترش می‌یابد.

در حال حاضر دمای مرکز مازندران 5 درجه است که در شب به منفی 2 درجه خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار