کدام مدارس از اول بهمن ماه بازگشایی می‌شوند؟

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت مدارس و بازگشایی آنان از اول بهمن ماه توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام مدارس از اول بهمن ماه بازگشایی می‌شوند؟

محمد محسن ‌بیگی در برنامه زنده تلویزیونی درباره تاریخچه فعالیت دفتر سلامت در مدارس گفت: از زمانی که مدارس در ایران تشکیل شده است و حتی در دارالفنون می‌بینیم که موضوع دارالصحه مورد توجه بود که اکنون به واحد سلامت و تندرستی تبدیل شده است و برنامه‌های حوزه سلامت را در مدارس دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در مدارس شهری مراقبان سلامت و در مدارس روستایی بهورزان به موضوع سلامت دانش‌آموزان توجه دارند افزود: همکاری نیز در مدارس هم بحث غربالگری‌ها را دنبال می‌کنند و هم آموزش‌های بهداشت و سلامت را ارائه می‌دهند.

محسن بیگی درباره موضوع بازگشایی مدارس بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تمام تصمیمات را اخذ می‌کند و ما تابع آن هستیم، آموزش و پرورش صرفا مسئولیت یکی از کمیته‌ها را بر عهده دارد اما به طور کلی مجری مصوبات، ستاد ملی کروناست.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خبر داد که بازگشایی فعلی مدارس، عمومی نیست؛ در دوره ابتدایی در بسیاری از مناطق امکان آموزش مجازی وجود ندارد و این موضوع را خانواده‌ها کاملا متوجه شدند که حتی در این مناطق درخواست خانواده‌ها بازگشایی بوده است اما موضوع سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه درباره تاثیر آموزش‌های حضوری در مدت ۶ هفته تا عید نوروز اظهار کرد: آموزش حضوری حتی در حد یک هفته هم تاثیرگذار است، آموزش ما هم صرفا مطالب تئوری نیست و دانش‌آموزان کلاس اولی که حتی با شرایط مدارس آشنا نیستند آموزش حضوری برایشان موثر خواهد بود.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه در مورد بازگشایی مدارس، مراقبت‌ها حساسیت بیشتری را می‌طلبد گفت: در این مورد دستورالعمل‌های ارسالی سخت گیرانه‌ای را در نظر گرفتیم و به مدارس ابلاغ کردیم، تراکم دانش‌آموزان در هر کلاس درس، بیش از ۱۰ نفر نیست که موارد این چنینی به مدیریت کار کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار