رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

50 درصد از مدارس کشور با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است

هرمزگان(پانا)-رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور خبر داد در چهار سال اخیر بیش از 50 درصد مدارس کشور با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
50 درصد از مدارس کشور با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است

رخشانی مهر شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از مدرسه خیرساز جناح بستک افزود: از سال 77 که بنیاد جامع خیران مدرسه ساز در کشور شکل گرفت تاکنون ساخت حدود 30 درصد مدارس توسط خیران صورت گرفته است .

وی بیان کرد: جامعه خیران مدرسه ساز به عنوان معماران فرهنگی جامعه، قوی ترین و منسجم ترین مجموعه خیرین در کشور هستند .

معاون وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: در سال 82 حدود 70 درصد مدارس کشور تخریبی بوده و نیاز به بازسازی و مقام سازی داشت که اکنون این رقم به 19و نیم درصد کاهش یافته اما قابل قبول نیست و باید برای برچیده شدن آن تلاش کنیم .

رخشانی مهر ادامه داد: در پروژه های مشارکتی با خیران نیز طبق قانون بودجه‌ ای اگر 30 درصد مدارس در مناطق روستایی و 50 درصد مدارس در مناطق شهری را خیران بسازند و به هر دلیلی آن را ادامه ندهند، دولت باید آن را تکمیل کرده و به نام خیر مدرسه ساز نامگذاری کند .

وی بیان کرد: سال 96 ردیف پروژه های مشارکتی با خیران 2 هزار میلیارد ریال با تخصیص صفر درصد بوده که تا پایان همان سال 100درصد آن را به صورت نقدی جذب و بین پروژه های کشور توزیع کردیم .

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال 97 حدود 4 هزار و 650 میلیارد ریال، 98 حدود هشت هزار و 700 هزار ریال و در سال جاری نیز 23 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پروژه ها تخصیص کامل در نظر گرفته شده و بین استان‌های کشور توزیع کردیم .

رخشانی مهر ادامه داد: سهم هرمزگان از اعتبار مصوب امسال 700میلیارد ریال بوده که البته در 2 هفته اخیر به این استان اختصاص یافته، اما هنوز بین پروژه ها توزیع نشده است .

وی از مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان خواست که پروژه های حوزه انتخابیه غرب را ویژه ببینند به دلیل اینکه خیران مدرسه ساز در خصوص معماری این پروژه ها تلاش زیادی از خود نشان داده اند .

معاون وزیر آموزش وپرورش همچنین خواستار شد: هر چه پروژه نیمه تمام آموزشی در حوزه غرب هرمزگان است که دولت سهم خود را پرداخت نکرده از محل بودجه سال جاری تامین اعتبار شود .

وی در پایان تاکید کرد: مدرسه تنها یک ساختمان نیست، بلکه کانون تربیتی در کنار آموزش است که تربیت نیز در مدارس با معماری مناسب اتفاق می افتد .

سید فخرالدین هاشمی، مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان هم در این مراسم گفت: این مدرسه ۶ کلاسه با زیر بنا ۳۱۷ متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد و نهصد میلیون تومان به بهربرداری رسید.

وی افزود هیچ پروژه نیمه تمام خیری و بلاتکلیف دولتی در شهرستان های بندرلنگه و پارسیان نداریم.

هاشمی همچنین اظهار کرد: شهرستان بستک شهر نمونه خیرین در استان هرمزگان است.

‌مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان خاطرنشان کرد: طی سالهای ۹۷ تا ۹۹، مجموعا ۶۱ پروژه شامل ۲۰۹ کلاس درس در غرب هرمزگان تحویل داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار