انتصاب هیات رئیسه مجلس دانش آموزی لرستان به عنوان مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش

خرم آباد(پانا) - اعضای هیئت رئیسه نخستین مجلس دانش آموزی استان لرستان به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در امور دانش آموزی منصوب شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
انتصاب هیات رئیسه مجلس دانش آموزی لرستان به عنوان مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری پانا جلسه هیئت رییسه پارلمان دانش آموزی استان لرستان با مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونت پرورشی، رئیس سازمان دانش آموزی و کادر اداری در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.

در این جلسه مدیر کل ضمن عرض خوش آمد، دانش‌آموزان را امیدهای آینده سرزمین ایران خطاب کرده و هدف اصلی فعالیت های سازمان دانش آموزی، به ویژه بحث مجلس را کشف استعدادهای نهفته آنان دانست.

وی با تاکید بر اصل خودباوری افزود: آنچه باعث رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رسیدن به اهداف سند تحول خواهد شد، خودباوری و ایمان شما دانش آموزان عزیز به توانایی های خویش است.

نخعی خاطر نشان کرد: نقطه شروع تحول در همه عرصه ها خود دانش‌آموزان هستند. در این زمینه آنچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است اصلاح رابطه خود با خالق و مخلوق است.

در ادامه این جلسه حجت اله مومنی، معاونت پرورشی، ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا و پاسداشت یکمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: در راستای بسته های تحولی سند تحول بنیادین هر دانش آموز بایستی یک نقش اجتماعی داشته باشد و یکی از ابزارهای این مبحث مجالس و شوراهای دانش آموزی است که با همت همه همکاران به خوبی تدارک دیده شده است.

وی همچنین آماری از فعالیت های انجام شده ارائه داد و گفت: ما در استان ۳۴۰۰ شورای دانش آموزی مدرسه داریم. ۱۰ مجلس در ۱۰ شهرستان و ناحیه و ۱۴ شورای دانش آموزی منطقه ای نیز تشکیل شده است. در تکمیل اهداف مجلس، ۱۲۰ نفر دختر و پسر دانش آموز به عنوان نماینده در پارلمان استان حضور دارند که دانش آموزان حاضر در جلسه امروز در فرآیند انتخابات عادلانه به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شده اند. به امید خدا در بهمن و اسفند افتتاحیه مجلس جاری برگزار خواهد شد.

در ادامه محسن امیری خواه مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اهداف مجلس دانش آموزی، گفت: منتخبین حاضر در جلسه، گلچین دانش آموزان استان بوده و از استعداد و توانایی های ویژه ای در جهت اداره امور مجلس برخوردارند. بی تردید مهم ترین هدف ما در سازمان دانش آموزی کمک به ارتقا سطح توانایی ها و رشد شخصیت دانش آموزان است که این مهم در سایه واگذاری مسئولیت اجتماعی به آنها واقع می شود.

وی با اشاره به نقش سازمان دانش آموزی استان در پیشبرد اهداف مندرج در سند تحول بنیادین گزارشی از دستاورد های جاری سازمان دانش آموزی استان ارائه داد.

اعضای هیئت رییسه نیز مباحث خود را حول محورهایی از جمله شبکه نقد شبکه شاد(مزیت ها و کاستی ها)، راهکارهای تقویت فعالیت های آموزشی و پرورشی مجازی در ایام همه گیری کرونا، نحوه برگزاری افتتاحیه مجلس دانش آموزی و سایر دغدغه های این روزهای دانش آموزان مطرح کردند.

در پایان نیز اعضای هیئت رئیسه، حکم انتصاب خود به عنوان مشاور را از مدیرکل آموزش و پرورش دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار