با حضور حسینی در استان خراسان رضوی صورت گرفت؛

افتتاح باشگاه پیشکسوتان گروه آسیب‌دیده بینایی و اتاق گفتگوی والدین در مشهد

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، باشگاه پیشکسوتان ویژه گروه آسیب‌دیده بینایی و اتاق گفتگوی والدین در مشهد افتتاح شد و از طرح گام‌به‌گام تا پیشرفت نیز رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح باشگاه پیشکسوتان گروه آسیب‌دیده بینایی و اتاق گفتگوی والدین در مشهد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم با بیان اینکه در سال جاری ۱۹۰ باشگاه پیش‌کسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی در کشور راه‌اندازی شده است اظهار کرد: این باشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت شیفت مخالف مدارس استثنایی و جهت بهره‌مندی ۱۲ هزار بازنشسته آموزش‌وپرورش استثنایی راه‌اندازی شده است و تا پایان سال تعداد آنها به ۳۵۰ باشگاه خواهد رسید.

معاون وزیر راه‌اندازی باشگاه پیش‌کسوتان را دارای کارکردهای آشکار و پنهان دانست و افزود: اولین کارکرد این باشگاه‌ها ابتنا و اتکا بر مدیریت دانش و استفاده از تجربیات زیسته پیش‌کسوتان است و راه‌اندازی باشگاه‌های پیش‌کسوتان، گامی در جهت حرکت به‌سوی سازمان بلندمدت و پروسه‌ای است.

وی افزود: جمع‌آوری نظرات و ایده‌های پیش‌کسوتان و به‌کارگیری آن در سازمان، حل و پیگیری مسائل صنفی پیش‌کسوتان، گفتگوی پیش‌کسوتان با یکدیگر، انتقال تجارب و ورزش پیش‌کسوتان از دیگر اهداف راه‌اندازی این باشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: 4 باشگاه پیش‌کسوتان در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است و در آینده نزدیک در تمامی شهرستان‌های این استان باشگاه پیش‌کسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه کرونا ما را به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش سوق داد اظهار کرد: علاوه بر استفاده از فضای مجازی در آموزش، نقش دادن به خانواده‌ها در امر تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان نیز در عصر کرونا بیشتر دیده شد.

وی با بیان اینکه مشارکت والدین در امر تعلیم‌وتربیت بالاصاله است نه بلاوکاله اظهار کرد: در راستای مشارکت خانواده‌ها در امر تعلیم و طرح‌های اولیای دستیار معلم، مدرسه یاری اولیاء و پارلمان‌های اولیاء در آموزش‌وپرورش استثنایی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در عصر کرونا 6 درصد دانش‌آموزان استثنایی با کمک اولیا آموزش می‌بینند اظهار کرد: راه‌اندازی اتاق گفتگوی والدین در راستای مشارکت بیشتر والدین در تعلیم‌وتربیت است و از همه دست‌اندرکاران راه‌اندازی این اتاق تقدیر می‌شود.

حسینی در پایان گفت: بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی در راستای مداخلات حداکثری بهنگام و استاندارد در آموزش‌وپرورش استثنایی تدوین شده است و طرح گام‌به‌گام تا پیشرفت نیز در راستای مداخلات بهنگام و طلایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار