با حضور حسینی صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی ساخت مرکز آموزشی و توان‌بخشی دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی در مشهد

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، کلنگ احداث مرکز آموزشی و توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری و کلنگ ساخت سالن ورزشی تخصصی دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی در مشهد مقدس به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ‌زنی ساخت مرکز آموزشی و توان‌بخشی دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی در مشهد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در آئین کلنگ‌زنی این دو مجتمع با بیان اینکه کارکرد مراکز مشکلات ویژه یادگیری از مدارس مهم‌تر است اظهار کرد: 754 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور در حال فعالیت هستند و با احداث و راه‌اندازی این مرکز تعداد آنها به 755 مرکز در کل کشور و 72 مرکز در استان خراسان رضوی خواهد رسید.

حسینی با تأکید بر اهمیت مراکز مشکلات ویژه یادگیری گفت: مداخلات این مراکز پیشگیرانه است و اگر این مداخلات صورت نگیرد بر میزان دانش‌آموزان استثنایی در آینده اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری پاسخگوی نیاز مخاطبین نیست و چند تحول در این مراکز کلید خورده است اظهار کرد: در سال آینده آزمون‌های شناخت مشکلات ویژه یادگیری در برنامه سنجش سلامت تحصیلی و آمادگی تحصیلی نوآموزان نیز وارد خواهد شد و رویکرد این مرکز از حالت انفعالی به رویکرد فعال تبدیل خواهد شد.

حسینی افزود: توانمندسازی والدین برای مداخلات بهنگام قبل از مدرسه و توانمندسازی معلمان مدارس برای شناسایی نشانگان این مشکلات و مداخلات حرفه‌ای اولیه از جمله برنامه‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.

وی گفت: افزایش سن مداخلات بهنگام مراکز مشکلات ویژه یادگیری تا ۱۷ سال و پذیرش دانش‌آموزان استثنایی در این مراکز از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است.

معاون وزیر با بیان اینکه مراکز مشکلات ویژه یادگیری قرار است علاوه بر خدمات خود، پشتیبان مدارس و خانواده‌ها نیز باشند، افزود: پیش از آنکه به مشکلات ویژه یادگیری بپردازیم باید به مشکلات ویژه یاددهی نیز بپردازیم و راه آن توانمندسازی معلمان است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از سایر دانش‌آموزان به تربیت‌بدنی و تحرک بدنی در محیط مدرسه نیاز دارند اظهار کرد: 31 سالن ورزشی مخصوص دانش‌آموزان استثنایی در کشور وجود دارد و در 14 استان فاقد سالن ورزشی نیز ساخت این سالن‌ها آغاز شده است.

وی افزود: علاوه بر سالن‌های ورزشی بزرگ، ساخت سالن‌های ورزشی 200 مترمربعی درون مدرسه‌ای در 375 مدرسه کشور نیز آغاز شده است.

حسینی با تقدیر از خیرین در احداث فضاهای آموزشی به‌ویژه فضاهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی اظهار کرد: احداث سالن ورزشی درون مدرسه‌ای ویژه نابینایان که در مشهد کلنگ آن به زمین زده شد حرکتی ارزنده در راستای احداث سالن‌های ورزشی تخصصی درون مدرسه‌ای است.

شایان‌ذکر است مرکز مشکلات ویژه یادگیری با همت فرزندان مرحوم ناصر علی‌پور و سالن ورزشی ویژه نابینایان نیز با همت سرکار خانم خسرو کیانی و مشارکت سازمان نوسازی مدارس در ناحیه 4 مشهد احداث خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار