گفت‌و‌گوی پانا با معلم نهضت سوادآموزی که با شیوع کرونا، به دانش‌آموز معلول درس می‌دهد

بعد از 9 سال هنوز آموزش‌یار نهضت هستم

اصفهان (پانا) -معلم اهل استان اصفهان که چندی قبل تصاویر تدریسش به دانش آموز معلول پخش شد، بار دیگر ایثار معلمان به خصوص در مناطق روستایی و محروم را بازگو کرد. او می گوید با وجود اینکه پس از سالها تدریس هنوز به استخدام آموزش و پرورش در نیامده است، اما وظیفه خود می دانست تا تحت هر شرایطی وقفه ای در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد نشود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بعد از 9 سال هنوز آموزش‌یار نهضت هستم

زهرا فرهمند، از معلمان نهضت سوادآموزی استان اصفهان است. او در گفت و گو با پانا گفت: من متولد شهرستان سمیرم در روستای ده نسا سفلی هستم و برای کارم به شهرستان شهرضا روستای قصرچم می روم و تدریس می‌کنم. عاشق معلمی هستم و به دلیل عشق به معلمی طی کردن این مسافت برایم مشکل نیست. از سال 91، در مقطع پیش دبستانی فعالیتم در آموزش و پرورش شروع شد و از سال 92 به عنوان مربی نهضت سوادآموزی به کارم ادامه دادم و الان هم در دو مقطع تدریس می‌کنم.
وی در مورد آشنایی خود با دانش آموز معلول این چنین گفت: حدود شش سال است که در قصرچم تدریس می کنم. سال گذشته وارد شبکه بهداشت شدم. آنجا با مادر دختری آشنا شدم که معلول بود و تا آن روز جایی درس نخوانده بود. مادرش از من درخواست کرد تا به فرزندش درس بدهم. ماجرا را با اداره آموزش و پرورش منطقه شهرضا در میان گذاشتم ولی کلاس ها بسته شده و امکان ثبت نام نبود. امسال از ابتدای اول مهر شماره خانواده این دانش آموز معلول را پیدا کردم و او را دیدم و واقعا خوشحال شدم، چون ذوق و علاقه زیادی برای یادگیری و تحصیل داشت.

فرهمند در ادامه افزود: الان یک ماهی است که روزهای مشخصی به منزل آن ها برای تدریس می‌روم. واقعا دانش آموز باهوشی است و از اینکه امکان ادامه تحصیل برایش فراهم شده است، بسیار خوشحال است. علاوه بر این،7 دانش آموز را آموزش می‌دهم که یک نفر از آنها معلول است و برای 11 دانش آموز پایه ششمی هم تدریس می کنم. در واقع مطالب دروس را زودتر از موعد آماده کرده‌ام تا بتوانم تدریس کنم.

او اظهار می کند: امیدوارم روزی به استخدام آموزش و پرورش درآیم. من سالهاست تدریس می‌کنم و هنوز حق التدریس هستم.

خبرنگار:حسن تقیان ورزنه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار