حنیف نیا: امروز آموزش و پرورش به شدت به رویکرد آینده پژوهانه نیاز دارد 

تهران (پانا)_ هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در جلسه شورای معاونین بر رویکرد آینده پژوهانه در آموزش و پرورش تاکید کرد که بدون آن قادر به مواجهه با آینده نخواهیم بود.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حنیف نیا: امروز آموزش و پرورش به شدت به رویکرد آینده پژوهانه نیاز دارد 

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه 19 ، هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در جلسه شورای معاونین این اداره با اشاره به هفته پژوهش، از همکاران این حوزه قدردانی کرد.

حنیف نیا در این جلسه پژوهش را پیشران تمامی دانش ها دانست و بیان کرد: بر اساس سیاست های کلی پیش بینی شده مرتبط با علم و فناوری در سال 93 ابلاغی رهبر معظم انقلاب، بودجه تحقیق و پژوهش باید تا پایان سال 1404 به چهار درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) برسد که با وجود شتاب تحولی در برنامه های توسعه ای کشور به ویژه در بخش تولید علم و دانش هنوز در وضعیت مطلوبی به سر نمی بریم و این در حالیست که کشورهای توسعه یافته امروزی سهم پژوهشی خود را به چهار الی پنج درصد رسانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با آسیب شناسی حوزه پژوهشی در کشور افزود: آن گونه که شایسته است امروزه زیرساخت های لازم هم برای تربیت پژوهشگران در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و دلیل آن عدم فرهنگ سازی لازم در این حوزه بوده و معنای ساده این سخن آن است که پژوهش محوری باید تبدیل به فرهنگ عمومی و خواست عمومی همه دلسوزان توسعه ی کشورمان شود.

حنیف نیا با اشاره به موضوع رویکردهای آینده پژوهانه بیان کرد: اگر به استقبال آینده نرویم توسط آینده غافلگیر خواهیم شد. رویکردهای آینده پژوهانه در آموزش و پرورش یک انتخاب نیست، ضرورتی است که بدون آن قادر به مواجهه با آینده نخواهیم بود.

وی همچنین افزود: امروز آموزش و پرورش در حوزه محتوا، روش، نیروی انسانی و فضای آموزشی و نظایر آن به شدت به اتخاذ رویکرد آینده پژوهانه نیاز دارد و تشخیص اینکه کدام مطلوب ها باید به هدفی مبنایی در آموزش و پرورش تبدیل شود که همه انرژی سازمان در جهت رسیدن به آن مطلوب همسو شود،موضوعی حیاتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار