در آیین رونمایی از کتاب و سردیس جهادگر مدرسه ساز زنده یاد حسین علیمرادی؛

حاجی میرزایی: همه ما غبطه حسین علیمرادی را می‌خوریم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از کتاب و سردیس جهادگر مدرسه ساز زنده یاد حسین علیمرادی با بیان اینکه همه ما غبطه حسین علیمرادی را می‌خوریم، گفت که حسین امروز به الگویی برای جوانان تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: همه ما غبطه حسین علیمرادی را می‌خوریم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در این آیینی که با حضور اعضای شورای معاونان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره این خیر مدرسه ساز اظهار کرد: وجود انسان، ازجنس خاک و دارای روحی متعالی و الهی است و انسان در دایره تعلقات دنیای مادی، کالبدی فناپذیر دارد و همه فرصت ها و ظرفیت های انسان فناپذیر است اما تنها روح انسان، فناناپذیر است و در این میان اعتلا و ارزش پیدا می کند و انسان را اعتلا می دهد.

وی اظهار کرد: انسانی که هنر کسب فضیلت و ارزش های والای الهی و اعتلای روح را دارد کار بزرگی انجام داده است و حسین علیمردانی هم جزو همین مردان بزرگ است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به حال افرادی مانند حسین علیمرادی غبطه بخوریم، اظهار کرد: با تمام وجود آرزو می کنم که جای این جوان بودم و حسین امروز به الگویی برای جوانان تبدیل شد.

وی در پایان گفت: همه فاصله ها و تفاوت ها از برخورداری ها تا موقعیت های گوناگون برای مشخص شدن عیار انسان ها است، و این فاصله ها برای این است که جوهر وجودی انسان ها را مشخص کند.

در ادامه این نشست اعضای خانواده حسین علیمرادی به ایراد سخن پرداختند و برخی از مسائل سازمان مردم نهاد «دست‌یاری به دشتیاری» و برخی از دغدغه های حسین علیمرادی مطرح شد.

شایان ذکر است، حسین علیمرادی خیر مدرسه ساز و موسس سازمان مردم نهاد «دست‌یاری به دشتیاری» بود که در سال گذشته بر اثر صانحه تصادف رانندگی در مسیر دشتیاری درگذشت.

حسین علیمرادی، ۲۳مدرسه با ۱۷۰کلاس درس را در منطقه محروم دشتیاری بنا نهاد، که تعداد زیادی از آنها با همیاری و مشارکت خیرین به بهره‎‌برداری رسید و تعدادی دیگر نیز با همت دوستان حسین در حال ساخت و تکمیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار