استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان بیان کرد؛

قدردانی از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا

رشت ( پانا) - استاندار گیلان با تأکید بر استمرار اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی گفت راه قطع چرخه زنجیره انتقال بیماری؛ تغییر رفتار اجتماعی، برگزیدن سبک جدید زندگی و پرهیز از عادی انگاری است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ، با یادآوری اینک گیلان از استان های موفق در اجرای طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا بوده، به اجرای طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی اشاره و تأکید کرد که همه شهرستان ها در این زمینه، جدیت لازم را داشته باشند و استان در اجرای این طرح نیز پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: تمامی مراحل اجرای این طرح اعم از شناسایی، هدایت، درمان و قرنطینه انجام و هم اکنون بخش هایی از جمعیت استان مورد پایش قرار گرفته که اقدامی کاملا کارشناسی است و باید تا پایان این ماه، این میزان پایش افزایش داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تعدادی از هتل‌ها و مراکز اقامتی نقاط مختلف گیلان به نقاهتگاه بیماران کرونایی، تبدیل می‌شوند.

وی تغییر رفتار اجتماعی و برگزیدن سبک زندگی جدید را راه اصلی مقابله با کرونا و قطع چرخه زنجیره انتقال بیماری دانست و گفت: مبتنی بر این دو مولفه؛ طرح جامع مدیریت هوشمند از دو هفته قبل به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به تاثیر مثبت محدودیت های اعمال شده از طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا، کاهش شمار مبتلایان و کنترل شیوع ویروس گفت: محدودیت های اعمال شده، برای تامین سلامت شهروندان و تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی بوده و از همکاری مردم فهیم گیلان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی دو هفته اخیر قدردانی می کنم.

دکتر زارع با بیان اینکه اعمال محدودیت راه حل اصلی مقابله با بیماری کووید ۱۹ نیست، بلکه علامتی برای توجه به لزوم مراعات دستورالعمل ها و پرهیز از عادی انگاری است، گفت: چنانچه بر اساس سطح هشدارهای ستاد ملی مدیریت کرونا، در مدیریت محدودیت های هوشمند تغییری صورت گیرد، مردم باید توجه داشته باشند که رعایت توصیه های بهداشتی، همچنان اهمیت دارد.

وی به افزایش تعداد شهرستان های قرمز گیلان اشاره و این را موضوعی هشدارآمیز ذکر و اضافه کرد: همواره تاکید می کنم که مردم و جامعه، راه‌حل اصلی برای مقابله با کرونا هستند و باید پرهیز از حضور در اجتماعات، ترددها و فاصله اجتماعی مهم و جدی گرفته شود.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی مستمر به آحاد شهروندان در زمینه رعایت موارد بهداشتی و همچنین فرهنگ سازی در این خصوص بیان کرد: این مهم از مواردی است که پیوسته بر آن تاکید و انتظار دارم کمیته رسانه و فضای مجازی و صداوسیمای مرکز استان، فعالیت های خود را استمرار ببخشند.

وی در توضیح مصوبات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح، در شهرهای قرمز همچنان برقرار و برای شهرهای نارنجی با جمعیت بالای 200 هزار نفر نیز محدودیت وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دورهمی های خانوادگی می تواند تا ۵۱درصد عامل انتقال کرونا و ابتلا به بیماری باشد، از مردم خواست تا با اجتناب از حضور در دورهمی ها ، قطع کننده زنجیره انتقال ویروس باشند.

وی گفت: مصوبه بعد الزام همراه داشتن کارت ملی برای افرادی است که تست مثبت دارند، این افراد نباید از قرنطینه و خانه خارج شوند زیرا تردد آنها در شهر و خروج آنها از ایزوله باعث انتشار بیماری می شود.

دکتر زارع افزود: همواره حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در کانون توجه دولت قرار داشته و دارد از این‌رو در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب شد در خصوص پرداخت سهم کارفرمایی بیمه تامین اجتماعی در ماه های آذر و دی، تا دو ماه استمهال شود.

وی اضافه کرد: تسهیلاتی برای حوزه ورزش هم در نظر گرفته شده که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا پایان دی‌ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و اقساط تسهیلات نیز از اول خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد.

استاندار گیلان در ارتباط با نحوه فعالیت کارکنان بخش خصوصی نیز اظهار کرد: دفاتر ستادی این شرکت های خصوصی در مناطقی که وضعیت قرمز کرونایی دارند، می توانند تا 50 درصد از حضور کارکنان خود بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش چهاردهم آذرماه روز جهانی داوطلب را به همه تلاشگرانی که نوع دوستانه و با عشق، بی‌هیچ چشمداشتی، به همه انسان‌ها یاری رسانده و تجلی مسئولیت پذیری اجتماعی هستند، به ویژه نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان تبریک گفت.

نماینده عالی دولت در استان افزود: تداوم این اقدامات بشردوستانه ، نیازمند مشارکت خیران و دیگر فعالان اجتماعی است و از آنان برای حضوری فعال در این عرصه دعوت می‌کنم.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زینب و روز پرستار در سی ام آذرماه جاری، تأکید کرد که برنامه ریزی برای تقدیر شایسته از پرستاران استان با درنظر داشتن دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار